OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Om Carnegie Fonder
Carnegie Fonders vision är att vara Sveriges mest relevanta och attraktiva plattform för kapitalförvaltning. Vårt utbud består av aktiefonder, räntefonder och blandfonder, men också alternativa tillgångsslag. Investeringar görs i såväl Sverige som Norden och globalt. Våra fonders andelsägare består av privatpersoner, företag, stiftelser och organisationer. Carnegie Fonder grundades 1988 och är en del av Carnegie Group.
Carnegie Fonder har kompetenta och professionella medarbetare i en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du ges stort förtroende att genomföra dina åtaganden. Carnegie Fonder sitter i trevliga lokaler i Stockholm City.
Arbetsbeskrivning
Middle Office på Carnegie Fonder är ett dynamiskt team där du får stort ansvar och möjlighet att bidra med nya idéer som utvecklar avdelningen. Teamet hanterar ett brett spektrum av arbetsuppgifter, inklusive kontroll av outsourcad administration och olika delar av operations. Arbetet innefattar både rutinuppgifter och löpande problemlösning samt projektarbete.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Övervakning och avstämning av NAV, bolagshändelser, positioner och kassa
Uppföljning av placeringsbegränsningar och risklimiter.
Transaktionsövervakning och kontroll av värderingar.
Genomförande av löpande riskkontroller, inklusive likviditetsriskanalyser och stresstester.
Periodisk riskberäkning och rapportering, såsom resultatscenarier, riskindikator och andra nyckeltal.
Ansvar för rapportering till myndigheter och andra intressenter
Delaktig i hel- och halvårsrapporteringar för fonderna och löpande underhåll av fonddokumentation.
Kompetenskrav & erfarenhet
Vi söker en person med 2–4 års erfarenhet inom operations i en fondverksamhet, samt en relevant akademisk utbildning. Du är bekant med finansiella instrument och har en god förståelse för hur fondbolag och kapitalförvaltning fungerar. Goda kunskaper i Excel och flytande svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, är nödvändiga. Om du har erfarenhet av BI-verktyg och är van användare av Bloomberg samt portföljsystem, är detta meriterande.
Vi värdesätter en analytisk, målinriktad och engagerad person med intresse för finansiella marknader. Du bör vara lyhörd, kommunikativ och ha lätt för samarbete. Att trivas i ett högt tempo och ha en stark laganda är också viktigt. Vi söker en noggrann och kvalitetsmedveten person som är stabil och kontrollerad i stressiga situationer, och som strävar efter att växa både som individ och i sin karriär.
Ansökan & kontakt
I denna rekrytering samarbetar Carnegie Fonder med Capega och rekryteringskonsult Åsa Ollert. Ansök gärna via länken så snart som möjligt då vi löpande går igenom urvalet. Vid eventuella frågor, kontakta Åsa Ollert på asa.ollert@capega.se alt. 070-752 48 16.
Välkommen med din ansökan!
Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se