Midsummer söker redovisningsekonom!

Midsummer söker redovisningsekonom!

Arbetsbeskrivning

Vill du tillhöra ett företag i en expansiv fas? Trivs du med snabba puckar och högt tempo i en platt organisation? Vill du bidra med din kompetens och samtidigt ha väldigt roligt på jobbet?
Midsummer är en dynamisk arbetsplats i en internationell miljö med puls och mycket värme. Låter det här som ett uppdrag för dig dig? Sök redan idag!


Om företaget
Midsummer är en ledande svensk utvecklare och leverantör av avancerade lösningar för produktion och installation av slitstarka, böjbara och byggnadsintegrerade CIGS-solceller. Tekniken bygger på en snabb process med sputtering av alla lager i solcellen i en obruten vakuumkedja. Det unika DUO-systemet har tagit positionen som det mest spridda produktionssystemet för denna typ av CIGS-solceller i världen. Midsummers tillverkningsprocess har ett minimalt koldioxidavtryck jämfört med andra produktionsprocesser för solpaneler.

Midsummer utvecklar och säljer även solpaneler direkt till slutmarknaden från egen produktion och via kontraktstillverkare genom varumärket Midsummer Solar Roofs. Med produkterna Midsummer SLIM, Midsummer WAVE och Midsummer BOLD får kunden lätta, tunna och diskreta solpaneler som är näst intill osynliga – helt enkelt marknadens snyggaste solcellstak.

Bolagets aktie (MIDS) är föremål för handel på Nasdaq First North Premier Growth Market.


Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom hos Midsummer får du jobba i en internationell miljö med sedvanliga uppgifter inom löpande redovisning som innefattar ett åtagande att vara delaktig i att sätta struktur i vardagen och rutiner att uppskatta.
Du är en servicefunktion mot samtliga medarbetare i organisationen som kan behöva hjälp med diverse sakfrågor. Du har även kontakt med externa funktioner såsom Skatteverket och revisorer.
Spannet är brett mellan att bolla vardagliga frågor från kollegor till att hålla en god prioritering och struktur bland uppgifterna inom redovisning.
Arbetet innefattar kommunikation på engelska i både tal och skrift. Ditt närmsta team består av ekonomichef, en controller och en ekonomiassistent.

Exempel på arbetsuppgifter är:

* Vara ansvarig över kundreskontran – fakturering, påminnelse -och inkassohantering – jobba tätt tillsammans med försäljningsavdelningen.
*Vara ansvarig för de transaktioner som går emellan dotterbolaget och moderbolaget – boka och stämma av tillsammans med vår redovisningsansvarige på plats i Italien.
* delaktig vid bokslut – bokningar, justeringar, avstämningar och rapportering till revisorer avseende dina områden (försäljning och personalrelaterade poster)
* supporta interna medarbetare med enskilda frågor
* vara kontakten mellan löneavdelning och ekonomiavdelningen – bokföra, kontrollera och rapportera löner till Skatteverket.


Din profil
Med all säkerhet behöver du vara en person som uppskattar en organisation i rörelse med start-up anda och en mentalitet som är inkluderande. Du har förmågan att prioritera arbetsuppgifter och är inte rädd för att använda din röst i såväl sakfrågor som i fikarummet. Du uppskattar att balansera det fyrkantiga som yrket kräver, med ett utrymme att även jobba utanför boxen.
Egenskaper som flexibel, initiativtagande, detaljerad och noggrann uppskattas i arbetskulturen.

Midsummer har en generellt hög aktivitet vilket innebär att du behöver trivas i en miljö med blandning av högt tempo varvat med mycket värme.

För att trivas och möta förväntningarna bör du:
* Ha goda kunskaper i Excel och något ekonomisystem
* Uppskatta förändringsarbeten och möjligheten att påverka
* Vara serviceminded
* Ha god grundstruktur i ditt arbetssätt
* Ha ett framåtdriv och vara vetgirig
* Vara bekant med att använda engelska i tal och skrift
* Ha god systemvana

Det är meriterande med tidigare erfarenhet av arbete mot styrelse och ledningsgrupp i Börsnoterat Bolag.
Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet av rollen som redovisningsekonom sedan tidigare.


Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar Midsummer med Skill. Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar löpande med urval och intervjuer.

Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Anna Carlbaum på 08- 120 971 73 alt. anna.carlbaum@skill.se.

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft.
Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg.
A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2021

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024