OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jag heter Paul och är chef för Mieles servicetekniker i Malmö och Göteborg. Jag söker efter en riktigt bra servicetekniker då vi nu stärker vårt teknikerteam för Miele HCS. Våra kunder inom Miele HCS Tvätt & Disk kan vara olika slags tvätterier, fastighetstvättstugor, hotell & restaurang och andra liknande verksamheter.
Om rollen
Ditt uppdrag är att via besök hjälpa våra kunder som behöver få en Miele-produkt reparerad. Arbetet som servicetekniker är flexibelt och ger dig mycket frihet under ansvar. Du får möjlighet att arbeta med kunden i hela värdekedjan, allt från att boka möten med kunder till att reparera nya miljövänliga maskiner samt utföra förebyggande underhåll.
Kundmötet och att ge en god service är av första och största prioritet, du kommer att vara Mieles ansiktet för våra kunder.
Varför jobba hos oss på Miele
Att arbeta på Miele innebär att du jobbar med ett premiumvarumärke av allra högsta kvalitet.
Du jobbar på ett företag som värnar om hållbarhet och vår planet. I en ”slit-och släng” värld gör vi allt vi kan för att våra produkter ska hålla i 20 år.
Du kommer att ha flexibilitet i din roll som gör att du kan planera din arbetsdag själv. Du får stöd av ett centralt team som hjälper dig med detta samt säkerställer att du har de reservdelar och material du behöver för att kunna fokusera på att på plats ge våra kunder service i världsklass.
Inom Miele finns alla möjligheter till kompetensutveckling och utveckling av din yrkesbana.
Vem du är
Visst är de tekniska bitarna superviktiga, samtidigt som det på Miele är minst lika viktigt känna en gnista för servicen - att få hjälpa våra kunder med sina behov och längs med vägen ge service i världsklass.
För att ha bästa chans att lyckas i rollen ser jag att du sedan tidigare har jobbat som servicetekniker och har erfarenhet av vitvaror.
Som person tror jag att du är proaktiv, en lagspelare, vill lära nytt samt är kommunikativ och kan förklara dig på ett tydligt sätt till våra kunder.
Då vi rapporterar och dokumenterar våra arbeten dagligen i digitala verktyg så ser vi gärna att du har vana att jobba digitalt.
Rollen kräver elkunskap, ellära på gymnasienivå samt kunskap och erfarenhet av att läsa elscheman. Slutligen är det viktigt att du har B-körkort och är trygg i att bemöta kunder på engelska.
Intresserad av att söka?
Om rollen låter intressant för dig så vill vi gärna prata med dig för att få höra mer om vad du har gjort tidigare och vad du vill göra framåt.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
Med vänliga hälsningar,
Paul Pålsson, Field Service Manager, 0702-686936
Om du har några frågor om denna rekrytering vänligen kontakta Nina Boustedt; nina.boustedt.ext@miele.com
Välkommen till Miele -Immer Besser