Migrationsverket rekryterar inköpsexpert till Norrköping

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.



Arbetsbeskrivning
En viktig arbetsuppgift kommer att vara att styrning, uppföljning och utveckling av den lokala inköpsorganisationen.

Du ska självständigt ansvara för avrop som kräver förnyad konkurrensutsättning samt genomföra annonserade upphandlingar. En inköpsexpert ska ge verksamheten stöd och rådgivning i inköpsfrågor. Inköpsexperten genomför även kvalificerade direktupphandlingar inom en mängd olika områden med tyngdpunkt på tjänsteupphandlingar. Du kommer också arbeta i ett e-handelssystem och elektroniskt upphandlingsverktyg.

Arbetet innebär att du ska arbeta med kategoristyrning och varugruppsstruktur i e-handelssystemet. Du deltar även i arbetet med att ansluta leverantörer till e-handelssystemet.

Du ska tillsammans med övriga medarbetare på enheten utveckla och förenkla rutiner och processer inom området. I arbetet ingår även att informera om och följa upp avtal samt att ge råd och stöd till organisationen. Du kan även komma att medverka som lärare i internutbildningar i inköp/upphandling. Då Migrationsverkets enheter finns spridda över hela landet, kan arbetet medföra vissa resor.
Anställningen är tillsvidare. Provanställning kan bli aktuellt.

Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträde efter överenskommelse

Stationeringsort: Norrköping

Vem är du?
Du har utbildning i inköp och offentlig upphandling samt kunskaper inom juridik och ekonomi, eller annan utbildning som bedöms lämplig. Du ska ha tidigare arbetslivserfarenhet av kvalificerat inköp och upphandling. Du ska även ha erfarenhet av arbete med avrop med förnyad konkurrensutsättning enligt LOU, eller annan erfarenhet som bedöms relevant. Erfarenhet av att genomföra annonserad upphandling enligt lagen om offentlig upphandling är särskilt meriterande. Tidigare arbete med e-handelssystem eller elektroniskt beställningssystem är meriterande.

Du ska vidare ha ett affärsmässigt synsätt. Har du också förhandlingserfarenhet är detta en merit. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska (gärna också på engelska) och ha god samarbetsförmåga. Det är också viktigt att du är mål- och resultatinriktad.

Erfarenhet av Lean är meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Kontaktperson
För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på Experis 011-19 18 98, therese.fyhr@se.experis.com.

Fackliga kontaktpersoner SACO: Björn Andrén, 010-485 33 41 eller ST, Eva-Marie Lindh, 010-485 88 07

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 2014-02-03.

Obeservera att vi inte behandlar din ansökan här. Vi tar endast emot ansökningar via länken.

http://www.migrationsverket.se/info/440.html?rmpage=job&rmjob=373&rmlang=SE

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Catrine Björn
+46 8 452 33 39
Magnus Gustafsson
08-452 33 85
Lotta Holme
08-452 3328
Malin Magnusson
08-736 28 47
Viveka Brynbo
08-452 33 56
Daniel Pettersson
018-185975
Therese Fyhr
011-191898
Charlotte Hedenborn
036 17 30 65
Linda Malm
0480-42 52 42
Catharina Platoff

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 29 januari 2014

Besöksadress

Skogsbovägen 5
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024