Migrationsverket söker Assistent till Förvaltningsprocessenheten

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Migrationsverket söker assistent till Förvaltningsprocessenheten

Vi söker assistent till Förvaltningsprocessenheten i Hallonbergen. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar. 

Vad du kan förvänta dig 
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Arbetsuppgifter 
Som assistent arbetar du med ärendehantering, registrering, administration av post och dossierhantering. I arbetsuppgifterna ingår även bemanning av jourtelefon, e-post och administration av arkivet.

Vad vi förväntar oss 
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande internet såväl som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer 
Du har som lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen. Det är meriterande med eftergymnasial utbildning inom relevant område.

Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har arbetat i en serviceinriktad roll. Det är meriterande med erfarenhet av arbete från offentlig verksamhet. Erfarenhet av att administrera förvaltningsrättsliga ärenden ses också som meriterande.  

Du har goda kunskaper i Officepaketet. Du har även god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Personliga kompetenser 
Du är strukturerad och duktig på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver dina processer framåt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du sammarbetar även bra med andra människor och lyssnar, kommunicerar samt löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

 

Upplysningar 
Anställningsform: Visstidsanställning med möjlighet till förlängning

Arbetstid: Kontorstider

Placering: Hallonbergen

Tillträde för befattningen: Snarast

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Vill du veta mer 
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till migrationsverket@academicwork.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Enhetschef Karin Fährlin, karin.fahrlin@migrationsverket.se

Ansökan 
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast fredag 27 maj.
Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

 

 


Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket Norrköping
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 12 maj 2016

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024