OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Vi söker ett antal assistenter till Boendeenheten i Norrköping. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.
Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.
Arbetsuppgifter
Som assistent kommer du självständigt och i samråd med arbetskamraterna i ditt team att utföra arbetsuppgifter knutna till handläggning av avtalshantering för asylboenden, utlämning av offentliga handlingar, administrativa handlingar och arbete i databas. Du kommer även att ha kontakt med både interna och externa parter genom att svara på mail som inkommer till en gemensam gruppbrevlåda och svara i Boendeenhetens telefon. Vidare kommer du även att arbeta med inköp, fakturor och registervård. Du kommer också att arbeta som stöd för övriga team på enheten.
Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.
Kvalifikationer
Du har gymnasialutbildning eller annan utbildning som bedöms vara relevant för befattningen. Du har även erfarenhet av administrativt arbete, erfarenhet av arbete med professionellt bemötande och av arbete med krav på god service. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med extern kontakt. Vidare har du också erfarenhet av administration kring ramavtalsupphandlingar och avtalshanteringar för asylboenden
Du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Du har även god kommunikativ förmåga inom det engelska språket samt goda kunskaper i Officepaktet.
Personliga kompetenser
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har också lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du håller dig lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer och fokuserar på rätt saker samtidigt som du för ditt arbete framåt.
Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning
Arbetstid: Kontorstider
Tillträde för befattningen: Snarast eller enligt överenskommelse
Placering: Norrköping
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vill du veta mer
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kan du kontakta enhetschef Anna Magdesjö på anna.magdesjo@migrationsverket.se eller teamledare Peter Karling på peter.karling@migrationsverket.se
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla ansvarig rekryterare Liza Wrangenby på e-post migrationsverket@academciwork.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast söndag 21 augusti. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. Har du ingen möjlighet att komma åt systemet kan du i andra hand maila din ansökan till migrationsverket@academicwork.se
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.