OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Vi söker en administrativ assistent till det nyligen uppstartade teamet på Gotland. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar. I och med att verksamheten är nystartad kommer du att få möjligheten att vara med från början och bli en del av ett helt nytt team!
Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan.
Arbetsuppgifter
Som assistent kommer du självständigt och i samråd med arbetskamraterna i ditt team att utföra arbetsuppgifter knutna till handläggning av ärenden. I arbetet ingår kontakt med sökanden och offentliga biträden samt i förekommande fall andra myndigheter. Du kommer att arbeta med registrering och expediering av handlingar och akter samt posthantering. Det kommer även ingå hantering av dossier och allmänna kontorsgöromål.
Vidare kommer det att ingå att boka möten och skicka kallelser, resebeställningar, beställningar av tolkar och översättningar och i förekommande fall även protokollföring, etc.
Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är god en representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.
Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har arbetat i en serviceinriktad roll. Det är meriterande med administrativ erfarenhet från offentlig verksamhet. Erfarenhet av arbete med professionellt bemötande av människor i utsatta situationer är även det meriterande.
Du ska ha god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du ska även ha god förmåga att kommunicera på engelska samt goda kunskaper i Officepaketet. Det är även meriterande med övriga språkkunskaper.
Personliga kompetenser
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att leverera lösningar. Du är även strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt är självgående i ditt arbete. Du samarbetar bra med andra människor och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Resor inom befattningen kan förekomma och B-körkort är ett krav.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Visby, Gotland.
Tillträde för befattningen: 1 November, 2015 - eller enligt överenskommelse.
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till migrationsverket@proffice.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Enhetschef Therese Lindström, 010-485 61 29.
Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 6 september, 2015. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.