Migrationsverket söker en administrativ assistent till mottagningsenheten

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker en administrativ assistent till mottagningsenheten i Kramfors. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

 

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.


Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent kommer du självständigt och i samråd med arbetskamraterna i ditt team att utföra arbetsuppgifter knutna till handläggning av ärenden. Du kommer till den största delen av ditt arbete att agera som representant mot besökare och ta emot dessa i receptionen, ha kontakt med sökanden och assistera handläggare med administrativa samt ekonomiska göromål. Du kommer att arbeta med registrering och expediering av handlingar och akter. I arbetsuppgifterna kommer det även ingå hantering av allmänna kontorsgöromål samt intern service på enheten. Vidare kommer du även att hantera värdekort till sökanden och göra resebeställningar. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma är protokollföring, beställningar av tolkar och översättningar etc.


Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.


Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har arbetat i en serviceinriktad roll. Det är meriterande med erfarenhet av kundbemötande, gärna inom reception eller kundtjänst, samt erfarenhet från offentlig verksamhet. Erfarenhet av arbete med professionellt bemötande är även meriterande.


Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt engelska. Du har även goda kunskaper i Officepaketet och är en van användare av datorer. Det är även meriterande med övriga språkkunskaper.  


Personliga kompetenser
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är även strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt är självgående i ditt arbete. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Det är viktigt att du är flexibel och kan anpassa dig efter förändringar samt att du kan hantera stressiga situationer. Du kommer in med energi och med fart och fläkt till teamet! Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. 

Upplysningar

Anställningsform: Tillsvidare med provanställning

Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse

Stationeringsort: Kramfors

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till Lisa Nordell på
migrationsverket@academicwork.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Teamledare Björn Pettersson på bjorn.k.pettersson@migrationsverket.se

Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast söndagen den 29:e maj. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem Reachmee.


Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 maj 2016

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024