OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Vi söker en administratör till administrativa teamet inom mottagningsenheten i Spenshult, Halmstad. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.
Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan.
Arbetsuppgifter
Som administratör kommer du att arbeta självständigt och i samråd med arbetskamraterna i ditt team med uppgifter så som registrering och expediering av handlingar och akter, hantering av inköp, posthantering och arkivvård, samt allmänna kontorsgöromål. Vidare kan det ingå att boka möten och skicka kallelser, göra resebeställningar och i förekommande fall även protokollföring, beställningar av tolkar och översättningar etc. Det kan även ingå att utföra ekonomiskt administrativa uppgifter så som budget- och kalkylberäkningar samt fakturahantering.
Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är god en representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.
Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning, gärna med inriktning på ekonomi alternativt KY-utbildning inom ekonomiadministration. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, så som exempelvis fakturahantering, inköp, resebokningar, posthantering och arkivvård och har arbetat i en serviceinriktad roll. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med professionellt bemötande, så som kundtjänst eller reception, samt administrativ erfarenhet från offentlig verksamhet. Vidare är det meriterande med erfarenhet av arbete med budget- och kalkylberäkningar. Du ska ha god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du ska även ha god förmåga att kommunicera på engelska samt goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel.
Personliga kompetenser
Som person har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är även strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt är självgående i ditt arbete. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt.
Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning första 6 månaderna.
Information om resor i befattningen: Kan förekomma och B-körkort är ett krav.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Spenshult (Halmstad)
Tillträde för befattningen: Snarast enl överenskommelse
Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till rekrytering@migrationsverket.se. Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du enhetschef Carl Hedberg, telefonnummer 010-485 28 47.
Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 8 maj 2016. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.