Migrationsverket söker en personalassistent

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker en personalassistent till Upphandlings- och inköpsenheten i Norrköping. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Upphandlings- och inköpsenheten är inrättad från årsskiftet 2012/2013. Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd där verksamhetsgrenar som IT, säkerhet, registratur, administrativ service, sekretessärenden, upphandling, inköp, behörighetsadministration, arkiv och systemförvaltning ingår.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Arbetsuppgifter
Som assistent ingår du i ett team som stöttar övrig verksamhet med administrativa uppgifter. I arbetet ingår att tillsammans med dina kollegor delta i förbättringsarbetet och aktivt utvärdera samt utveckla arbetsmetoder och processer i syfte att öka kundvärdet. Som grund för detta arbete tillämpas Lean samt följande grundläggande fundament: ständig förbättring och respekt för människan.

Du arbetar som personalredogörare där du granskar och attesterar kvitton, frånvaro, lön m.m. Övriga administrativa uppgifter innebär; bokning av personalresor, registrering av inkommande handlingar, att föra minnesanteckningar, besvara förfrågningar via mail samt skriva kortare texter. Telefonsamtal med sökanden sker dagligen på engelska.

Arbetet innebär mycket kontakt och samarbete med övriga medarbetare på både den egna och andra enheter. Tillsammans med övriga medarbetare på enheten förenklar och utvecklar ni processer inom området. I övrigt utför du arbetsuppgifter i enlighet med närmsta chefs instruktioner.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning och samt utbildning med inriktning på personaladministration alternativt annan utbildning i kombination med för befattningen relevant erfarenhet. Du har erfarenhet av arbete i en serviceinriktad roll. Det är meriterande med erfarenhet av personaladministration.

Du har kunskaper i PA-system samt goda kunskaper i Officepaketet. Du har även god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Personliga kompetenser
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare tar du ansvar för din uppgift, strukturerar själv dina processer och driver dem vidare. Du är flexibel och ser möjligheterna i förändringar. Du arbetar även bra med andra och kommunicerar på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Anställningsform: Vikariat fr.o.m. 2016-03-15 t.o.m. 2017-03-31.
Arbetstid: Kontorstider.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Norrköping.
Tillträde för befattningen: 2016-03-15 eller enligt överenskommelse.


Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till migrationsverket@proffice.se.
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Teamledare, Jessica Pihlström, jessica.pihlstrom@migrationsverket.se, tel 010-485 09 12.

Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast 2016-02-10. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.


Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 26 januari 2016

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024