Migrationsverket söker personal

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter. 

Till Förvaltningsprocessenhet 1 i Stockholm, Sundbyberg, söker vi en eller två

Assistenter, tidsbegränsade anställningar
(3.3.1-2014-15813 )
Förvaltningsprocessenhet 1 är en administrativ enhet som arbetar tillsammans med två processförarenheter i Hallonbergen, Sundbyberg.

Det är stora administrativa flöden som passerar enheten och våra utmaningar består bland annat av att ständigt finna en effektiv hantering i vårt administrativa arbete för att korta tiden i migrantprocessen, samtidigt som vi ska utveckla vår förmåga till flexibilitet och kvalitet. Enhetens arbete bedrivs inom två team vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. Enheten arbetar dessutom i den jourverksamhet som faller under gemensamt ansvar med de två processförarenheterna.

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bland annat registrering och expediering av handlingar och domar samt posthantering. I arbetet ingår även hantering av dossierer, post, fax och kopiering samt allmänna kontorsgöromål. I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med telefonservice och information gentemot sökande, allmänhet och myndigheter samt migrationsdomstolarna. Det ingår även att arbeta i jourverksamhet med exempelvis registrering av ärenden, verkställighetskontroller samt att hantera översättningar och handlingar. I övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter samt övriga arbetsuppgifter på enheten som tilldelas av närmaste chef.

Kvalifikationer
Du har utbildning på gymnasienivå. Du ska ha minst ett års erfarenhet från administrativt arbete på myndighet. Du ska också ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Personliga egenskaper
Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift samt har ett flexibelt arbetssätt. Samarbetsförmåga, servicekänsla och ordningssinne ser vi som viktiga egenskaper. Du behöver också vara noggrann och ansvarstagande och du kan prioritera bland arbetsuppgifter samt ha förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt.

Vi ser gärna att du är nyfiken och drivande som person. Att du tar egna initiativ för att driva arbetet framåt är viktigt. Du behöver mycket god förmåga att förhålla dig sakligt/professionellt till problem och se dem som en naturlig del i arbetet med att förbättra kvalitet och process. Vi ställer höga krav på personlig lämplighet såsom ett korrekt och empatiskt bemötande. Stor vikt kommer att läggas vid ett professionellt förhållningssätt.


Upplysningar
Anställningen är tidsbegränsad sex månader.
Stationeringsort: Hallonbergen, Sundbyberg
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Tillsättningen sker under förutsättning att anställningen inte behöver tas i anspråk för omplaceringar.
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Ange diarienummer 3.3.1-2014-15813 på din ansökan.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 14 april 2014

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024