OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du god teknisk förståelse, är strukturerad och trivs att arbeta i koordinerande roller? Är du kommunikativ och har tidigare erfarenhet av arbete som IT-koordinator eller likvärdig erfarenhet? Läs då vidare.
Till ett uppdrag hos en av våra kunder söker vi dig som vill arbeta som migreringskoordinator i ett dedikerat team som är under uppbyggnad. Möjligheterna är obegränsade och du får chansen att bidra med dina förmåga och nyfikenhet.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga vidare på sin karriär.
Arbetsuppgifter
Du kommer att få arbeta med ett dedikerat team som är under uppbyggnad, och där möjligheterna är obegränsade och där du får chansen att bidra med din förmåga och nyfikenhet. Du kommer få möjlighet att arbeta i ett av Sverige största operatörsnät, med spännande projekt och utmaningar. Du kommer kunna växa i rollen och vi premierar egna initiativ.
Ditt arbete kommer främst bestå av:
- Ansvara för egna migreringar där du själv tar helhetsansvaret och håller ihop samarbetet med kund och tekniker. En del migreringar sker i projektform, där du är en viktig del i ett projektteam.
- Ansvara för inköp och beställning och dokumentation av tjänster, samt koordinering av underleverantörer när vi effektiviserar vårt förhyrda accessnät till våra kunder.
Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen som migreringskoordinator bör du:
- Ha erfarenhet av arbete som IT-koordinator eller likvärdig erfarenhet
- Du bör vara van att själv ta ansvar för ditt arbete och ha en förmåga att arbeta lösningsfokuserat och flexibelt även under högt tempo
- Behärskar engelska i både tal och skrift
- Du är en lagspelare som känner dig bekväm och naturlig i en grupp
Arbetet innebär mycket kontakt med kunder, leverantörer och våra partners. Det är en utmanande roll som kräver god förståelse för teknik såväl som god förmåga till social samverkan.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Isabella Hornesjö på tfn: 0734-159392 eller isabella.hornesjo@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229