OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Laholm Stål AB är det lilla företaget med de stora möjligheterna. Vi är ett unikt företag inom den nordiska gjuteribranschen då vi centrifugal gjuter kundanpassade gods i rostfria material i det egna gjuteriet. Våra kunder är tillverkande företag inom bl.a. pappers-, cellulosa-, varvs-, offshore-, kemikalie-, livsmedels- och gruvindustrin. Vi förser dessa med både halvfabrikat och färdigbearbetade produkter baserade på de centrifugalgjutna ämnesrören i rostfria, syrafasta och värmebeständiga stålkvaliteter. Vi utför också legobearbetning, allt enligt kundens önskemål. Vi har även en väl utvecklad handelsdel. I vårt företag kombineras lång yrkeserfarenhet med ett modernt ledningssystem enligt bl.a. ISO 9000:2015. Läs mer om företaget och våra produkter på www.laholmstal.se.
Vad vi kan erbjuda dig
Miljö-, kvalitets- och inköpsfrågorna avgör företagets lönsamhet och långsiktiga överlevnad. Vi söker dig som vill anta den spännande och breda rollen som vår näste miljö-, kvalitets- och inköpsansvarige. Du ska tillsammans med ledningsgruppen utveckla företagets uppsatta mål med att säkerställa att vår unika gjutmetod samt mekaniska verkstad ska fortsatt vara ett intressant val för våra befintliga och nya kunder. Hos oss kommer du att utveckla och förvalta företagets kvalitets- och miljöledningssystem samt säkerställa att detta bidrar till att företaget har effektiva och väl utarbetade processer som är väl förankrade i verksamheten. Du kommer också att ansvara för det dagliga inköpsarbetet med att säkerställa att företaget får rätt produkter och tjänster, i rätt tid, med rätt kvalitet och till rätt villkor. Du rapporterar direkt till vår VD.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inom miljö- och kvalitetsområdet kommer att;
* Vara företagets kontakt mot myndigheter i miljöfrågor och internt ansvara för dessa frågor
* Delta i och aktivt driva ledningens revisioner av kvalitets- och miljöledningssystemet, med att bl.a. kvalitetssäkra produktionen gentemot interna och externa krav
* Ansvara för verkställandet av interna revisioner och bedömningar av kvalitets- och miljösystemet samt rapportera enligt givna anvisningar.
* Ha det operativa ansvaret att se till att rutiner och förfaranden efterföljs gentemot ISO 9000:2015 och ISO 14001:2015, säkra upp optimalt produktionsresultat samt hantera dokumentation och kundkrav
* Arbeta med företagets interna avvikelseuppföljning genom att ansvara för reklamationshantering gentemot ISO 9000:2015 med förebyggande åtgärder och sammanställning av kostnader för dessa
* Dokumentera, bryta ner mål och följa upp dessa
Vad det gäller dina arbetsuppgifter inom inköpsområdet, så kommer du bl.a. att;
* Ansvara och löpande förvalta efterlevnaden av gällande leverantörsavtal
* Delta vid omförhandlingar samt sträva efter att hitta nya och bättre alternativ på leverantörsmarknaden
* Ta fram analyser av inköpsbehov
* Offertarbete / upprättande av kalkyler
* Lägga inköp inkl. leveransbevakning
* Skapa, lägga upp och underhålla strukturer i vårt affärssystem Pyramid
* Upphandling av logistiklösningar
* Övrigt vad som naturligt faller inom rollen som inköpare
För att vara aktuell för tjänsten
För att lyckas i rollen förutsätter vi att du har en erfarenhet från liknande/motsvarande befattning på ett mindre företag där bredare tjänster inte alls är ovanliga. Du bör ha goda kunskaper i kvalitets- och miljöledningssystem och dess standarder samt erfarenhet/stort intresse inom inköpsyrket. Det är meriterande om du har din bakgrund från gjuteribranschen eller skaffat dig erfarenhet från en mekanisk verkstad eller metallindustrin. Du ska ha ett stort intresse gällande affärsmässighet, konstant förbättringsarbete, kund- och leverantörskontakter, förhandlingsvana samt besitta en god teknisk och ekonomisk förståelse. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska språket och goda kunskaper i engelska språket. Personliga egenskaper som värdesätts högt är du är affärsmässig, driven, kundvårdande, lyhörd, ansvarsfull, pålitlig, kundorienterad, prestigelös och anpassningsbar.
Du ska vara noggrann och ha ett strukturerat arbetssätt. Du bör även ha förmågan att arbeta lugnt och metodiskt även under pressade situationer. Du ska ha god datorvana och det är meriterande om du jobbat i affärssystemet Pyramid. Tjänsten förutsätter att du har B-körkort.
Låter detta som din nya utmaning?
Då är du välkommen med din ansökan senast den 19 juni. Urvalet sker löpande, så dröj inte med att inkomma med din ansökan. Detta är ett rekryteringsuppdrag där anställningen sker på Laholm Stål, men där rekryteringsföretaget Human Network sköter rekryteringsprocessen. Frågor angående tjänsten besvaras av rekryteringskonsulten Sinisa Bozic, sinisa@humannetwork.se eller på 0708-26 06 23. Ansök via www.humannetwork.se och välj rätt tjänst. Alla erbjudanden om annonseringshjälp undanbedes.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Sinisa Bozic
0708 26 06 23
Rekryterare Sinisa Bozic
0708-260623