OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en miljö-och hållbarhetssamordnare till vår förvaltningskund för flera av deras projekt.
Rollen som miljö-och hållbarhetssamordnare innefattar ett ansvar för miljö-och hållbarhetsfrågor i projektens olika skeden. Miljö-och hållbarhetssamordnaren driver det övergripande hållbarhetsarbetet inom projekten.
Uppdraget möjliggör för närvarande både arbete på distans och på plats på kontoret på Kungsholmen i Stockholm.
Exempel på uppdrag och ansvarsområden:
- Leder arbetet gällande miljö/ekologisk hållbarhet i projektet.
- Leder arbetet avseende social hållbarhet inom projektet
- Ansvara för att projekten följer förvaltningens kravdokument som styr miljö (ekologisk hållbarhet) och social hållbarhet.
- Upprätta och uppdatera planer för miljö (ekologisk hållbarhet) och social hållbarhet miljö inom projekten.
- Upprätta projektens hållbarhetsanalyser och hållbarhetsinriktningar.
- Identifiera projektens projektspecifika mål och krav inom hållbarhet.
- Kontinuerligt identifiera och kvantifiera risker och möjligheter inom hållbarhetsområdet
- Uppföljning av hållbarhetsarbete kopplat till projektering under projektens inriktnings- och planeringsskeden.
- Granska projektdokumentation så som planer, rutiner, mm som påverkar eller kan påverka projektets hållbarhetsarbete
- Granska levererade handlingar mot mål och kravdokument.
- Ansvara för hållbarhetsrapportering internt
- Kommunicera hållbarhetsförutsättningar i projekten.
- Säkerställa att handlingar avseende hållbarhetsfrågor dokumenteras i enlighet med projektens rutiner.
- Samordna hållbarhetsarbetet och vara ett stöd för projekten vid hantering av hållbarhetsfrågor.
- Samordna eventuella myndighetskontakter inom miljöområdet
- Analysera avvikelser och förbättringsförslag samt säkerställa att korrigerande och förebyggande åtgärder planeras och genomförs.
- Delta vid externa möten med projektledaren och fastighetsägare/kommuner.
- Rapportering inom förvaltningen och till tillsynsmyndighet enligt ev. anmälan/tillstånd.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
Företagspresentation
Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag.
Kvalifikationer
- Du har en högskoleexamen med relevant inriktning. Alternativt att motsvarande kompetens erhållits genom arbete motsvarande minst 6 års erfarenhet som miljö eller hållbarhetssamordnare.
- Du har minst 4 års erfarenhet av att inneha rollen som miljösamordnare inom bygg och anläggningsprojekt.
- Du har minst 4 års erfarenhet av att inneha rollen som samordnare/ansvarig för social hållbarhet inom bygg och anläggningsprojekt.
- Meriterande: Ansvarat för framtagande av miljöplan i minst ett projekt.
- Meriterande: Erfarenhet från minst ett projekt med att värdera projekteringslösningars klimatpåverkan.
- Meriterande: Erfarenhet från minst två projekt med arbete med hållbarhetsfrågor inom en regional kollektivtrafikmyndighet.
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna är ibland händelsestyrda och kan ändras vilket ställer höga krav på flexibilitet och anpassning. Vidare är du strukturerad, ansvarstagande och har en god analytisk förmåga samtidigt som du är lösningsorienterad och initiativtagande. Vi förutsätter att du eftersträvar ett väl fungerande samarbete och att du med hjälp av en god kommunikationsförmåga kan engagera din omgivning och förmedla budskap på ett enkelt och tydligt sätt.
När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start enligt överenskommelse och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2026-06-30. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Skicka in din ansökan snarast, då intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 2023-05-26.