OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
Nykvarn växer med nya bostäder, nytt centrum och nya företagsområden. En ny bred samhällsbyggnadsavdelning har tillskapats för att samlat kunna hantera denna tillväxt. Nykvarns kommun kan erbjuda dig ett bra arbetsklimat och en lärorik miljö vid en liten men samtidigt bred förvaltning.
Vill du vara med och skapa en god miljö genom att jobba med miljöfrågor, tillsyn och samhällsplanering?
Miljöavdelningen i Nykvarns kommun består av en avdelningschef, en administrativ assistent samt fyra inspektörer med olika ansvarsområden. Tillsammans verkar vi för en god miljö och säker mat genom tillsyn och prövning enligt miljöbalken och livsmedelslagstiftningen. Vi söker nu dig med erfarenhet som vill ha ett utvecklande och varierande jobb som miljö- och hälsoskyddsinspektör i en liten och snabbväxande kommun. Huvudfokus är tillsyn på enskilda avlopp och miljöskydd, men det kan även innebära handläggning inom andra områden beroende på behov och kompetens.
I arbetet ingår mycket kontakt med företagare, politiker och andra tjänstemän i kommunen, andra myndigheter och allmänheten. Arbetet är självständigt och utåtriktat
Tjänsten kommer huvudsakligen vara inriktad med tillsyn på enskilda avlopp och miljöfarliga verksamheter, men eftersom vi är en liten avdelning förekommer alla arbetsuppgifter som ingår i vårt tillsynsansvar. Det ger även stor möjlighet till inflytande, utveckling av verksamheten och att kunna påverka din roll efter kunskaper och önskemål. Du kommer också vara med och utveckla verksamheten.
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning inom miljö- och hälsoskydd eller annan likvärdig utbildning. Erfarenhet av myndighetsutövning och tillsynsarbete är meriterande. Arbetet ställer höga krav på rättssäkerhet och kvalitet.
Du har en bra balans mellan myndighetsutövning och servicekänsla och du trivs i mötet med andra människor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har god samarbetsförmåga och som tar ansvar och bidrar till att uppfylla verksamhetens mål. Du behöver kunna planera ditt arbete så att det blir genomfört samt kunna göra sakliga bedömningar och vara tydlig. Flexibilitet, förmåga att arbeta med flera olika sorters arbetsuppgifter är också viktiga egenskaper.
Du kan också uttrycka dig väl i tal och skrift, har god datorvana och kan hantera administrativa system. Vi använder idag Castor som ärendehanteringssystem.
B-körkort krävs.
Välkommen med din ansökan!