OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till oss i Hylte!
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision.
Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns och dess 1300 medarbetare.
Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Bygg- och miljöenheten är en del av Samhällsbyggnadskontoret och hanterar frågor som rör samhällsutveckling som till exempel bygglov, planer, miljö, hälsoskydd, livsmedel, alkohol och tobak samt tillsyn och rådgivning utifrån gällande lagstiftning såsom miljöbalken och plan- och bygglagen. Arbetet utförs på uppdrag av samhällsbyggnadsnämnden och tillsynsnämnden. Vi står inför många spännande utmaningar i samband med att Hylte kommun växer.
Vi söker nu en vikarierande för föräldraledighet inom främst området hälsoskydd- och livsmedel. Vi vill bidra till en bättre miljö för alla Hyltes medborgare.
Vill du bli en av oss? Vår enhet består av 10 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Du kommer i huvudsak att arbeta med tillsyn inom miljöbalkens område med tyngdpunkt inom hälsoskydd, men kan även få andra uppgifter inom kontorets arbetsområde. I din roll besöker du verksamheter, ger råd, kontrollerar brister och följer upp. Arbetet är självständigt och innebär mycket kundkontakter, bland annat att du ger service och råd till Hyltes företagare och allmänhet, men har också kontakt med interna målgrupper och politiker.
Vi är en liten enhet och det finns goda möjligheter att forma arbetsuppgifterna och utveckla din roll efter kunskaper och önskemål.
Kvalifikationer
Utbildning till miljö- och hälsoskyddsinspektör eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Erfarenhet av likartat arbete är meriterande. Du är bra på att planera, prioritera och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. I arbetet ingår mycket kontakter med allmänhet och verksamhetsutövare, det är därför viktigt att du tycker om att möta människor i olika sammanhang. Du är pedagogisk och bra på att kommunicera, samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Eftersom arbetet går ut på att göra avvägningar samt fatta beslut utifrån lagstiftningen är det viktigt med goda kunskaper inom miljöbalken. Vi förutsätter kompetens och erfarenhet av arbete i IT-miljö. Det är meriterande om du arbetat i ECOS ärendehanteringssystem. Körkort är ett krav och en förutsättning för tjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv
Anställningsform
Vikariat, till och med 2022-09-03
Omfattning
Heltid
Tillträdesdag
2021-06-07, eller enligt överenskommelse.
Lön
Individuell lönesättning
Sista ansökningsdag
2021-03-07
Upplysningar
Siv Modée, Enhetschef
Telefon. 0733-7180 67
Kontaktperson - vision
Mattias Andersson
Telefon. 0345-18000
Välkommen med din ansökan!
Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan