OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till oss i Hylte!
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision. Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommun och dess 1100 medarbetare.
Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Bygg- och miljöenheten
På bygg- och miljöenheten är vi 11 medarbetare och är en del av Samhällsbyggnadskontoret. Vi hanterar frågor som rör samhällsutveckling som till exempel bygglov, detaljplaner, miljö- och hälsoskydd, livsmedel, alkohol och tobak samt tillsyn och rådgivning utifrån gällande lagstiftning såsom miljöbalken, livsmedelslagen och plan- och bygglagen. Arbetet utförs på uppdrag av samhällsbyggnadsnämnden och tillsynsnämnden.
Vi vill bidra till en bättre miljö för alla Hyltes kommuns medborgare. Och vi står inför många spännande utmaningar i samband med att kommunen växer.
Vill du bli en av oss?
Arbetsuppgifter
Vi söker nu två nya medarbetare som ska arbeta med tillsyn och handläggning inom miljöbalkens område, livsmedel-, alkohol-, och tobakslagstiftningen. Arbetet är omväxlande, flexibelt och det finns möjlighet att påverka tjänstens innehåll tillsammans med övriga handläggare. Arbetet kommer att kunna fördelas utifrån din kompetens, dina erfarenheter och ditt intresse.
I din roll besöker du verksamheter, ger råd, kontrollerar brister och följer upp. Arbetet är självständigt och innebär mycket kundkontakter, bland annat att du ger service och råd till Hyltes företagare och allmänhet, men har också kontakt med interna målgrupper och politiker.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad miljö- och hälsoskyddsinspektör eller har annan utbildning som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren. Erfarenhet av likartat arbete är meriterande. Du är bra på att planera, prioritera och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. I arbetet ingår mycket kontakter med allmänhet och verksamhetsutövare, det är därför viktigt att du tycker om att möta människor i olika sammanhang. Du är pedagogisk och bra på att kommunicera, samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Eftersom arbetet går ut på att göra avvägningar samt fatta beslut utifrån lagstiftningen är det viktigt med goda kunskaper inom aktuella lagstiftningar.
Det är meriterande om du arbetat i ECOS ärendehanteringssystem.
Körkort är ett krav och en förutsättning för tjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse
Lön
Individuell lönesättning
Sista ansökningsdag
2022-12-04
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så ansök gärna så snart du kan.
Upplysningar
Siv Modée, Enhetschef, Telefon: 0733-7180 67
Veronica Andersson, Tf. enhetschef, Telefon: 0733- 7180 51
Fackförbundet Vision, Annika Åkesson, 0345-181 19
Övriga upplysningar
Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen med din ansökan!
Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan