OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en utbildning och intresse för miljöfrågor, samt vill arbeta i en bred och varierad roll? Nu söker vi en miljö- och kemikaliekoordinator till en kund i Karlskoga.
En spännande roll för dig som nyligen tagit examen eller är i början på karriären.
Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd hos AxÖ Consulting men arbetar ute på uppdrag hos vår kund.
Arbetsbeskrivning
Rollen som miljö- och kemikaliekoordinator kommer innefatta områden såsom yttre miljö, arbetsmiljö och kemi. Det är en varierad roll där du ena dagen kan arbeta med produktkontroll på substansnivå till att sedan hjälpa till att tolka lagstiftning inom arbetsmiljö.
I dina arbetsuppgifter ingår också att:
- Genomföra riskbedömningar inom både arbetsmiljö och yttre miljö
- Delta i revisioner
- Vara ett stöd i frågor som rör arbetsmiljö och yttre miljö
- Utvärdera och godkänna nya kemiska produkter
- Hantera kemiska produkter
- Delta i projekt där du är med och identifierar och kommunicerar miljökrav för att sedan dokumentera hur projektet kommer att visa efterlevnad
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som miljö- och kemikaliekoordinator ska du ha en akademisk utbildning inom miljö och säkerhet med kunskaper inom miljölagstiftning. Vi är lika intresserade av dig som precis tagit examen, som dig som har arbetat inom området tidigare.
Som person bör du vara strukturerad, noggrann och kommunikativ i ditt dagliga arbete. Du har lätt att samarbeta med andra och kan kommunicera komplicerade krav på ett förståeligt sätt. Utöver detta bör du vara flexibel då dagarna ser väldigt olika ut.
Information och ansökan
Detta är ett konsultuppdrag via AxÖ Consulting där du kommer att hyras ut till en av våra kunder i Karlskoga. Uppdraget startar enligt överenskommelse och fortlöper året ut med möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Vid frågor kontakta Angelica Mäenpää mail: angelica.maenpaa@axoconsulting.se tele: 076-6366175
Konsultuppdrag via AxÖ Consulting
För att du skall trivas och må bra på ditt konsultuppdrag arbetar vi kontinuerligt med att ge dig så goda förutsättningar som möjligt. Vi har mer än 200 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans skall kunna bedriva en professionell konsultverksamhet.
Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande samt ett bra sätt att få fart på karriären. För att du skall trivas erbjuder vi dig en fast månadslön, trygga anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42