Miljöadministratör

Miljöadministratör

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Miljö och byggnadsförvaltningen är placerad centralt i Enköping, i en vacker miljö vid ån och Klosterparken. Vi på miljöavdelningen är en aktiv del i att skapa ett hållbart samhälle och arbetar varje dag för att främja en god hälsa och miljö för Enköpings kommuninvånare. Vi bedriver tillsynsarbete, ger information och rådgivning till invånare och företag och bidrar med strategisk kunskap i kommunens egna processer. På miljöavdelningen är vi 27 personer som tillsammans arbetar enligt följande ledstjärnor:
• vi fokuserar på att hjälpa företag och kommuninvånare så tidigt i processen som möjligt
• vi är trygga, empatiska och tydliga i vår myndighetsutövning
• vi ska ha en kultur präglad av positiv återkoppling och professionell omtanke

Så om du delar vårt tankesätt så kommer du att trivas hos oss.


ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med dina administratörkollegor ser du till att kommuninvånare och företag snabbt får beslut och den hjälp de behöver av kommunorganisationens miljöavdelning. Du arbetar tätt med olika inspektörsgrupper som du stöttar genom administrativ handläggning; vilket till stor del innebär registrering av handlingar, diarieföring, dokumentering, arkivering, beställning och kvalitetssäkring.

KVALIFIKATIONER
Då arbetet innebär många kontakter med såväl invånare och företag i Enköping som inspektörsgrupper internt, så lägger vi stor vikt vid samarbetsförmåga och din förmåga att ge service. Det innebär att du är lyhörd och vill hjälpa, guida och underlätta för människor.

Verksamheten bedrivs i lagstyrda processer med höga krav på att handlingar och kommunikation hanteras korrekt. Du behöver kunna balansera juridisk terminologi och struktur med en förmåga att tala och skriva på svenska på ett sätt som är både lättbegripligt och pedagogiskt.

Arbetet utförs till största del i ärendehanteringssystemet Castor kompletterat med andra digitala verktyg som Teams och e-arkivet iipax. Det är därför viktigt att du har god datorvana och det är meriterande om du har arbetat med ärendehanteringssystem, registrering, arkivering och fakturering tidigare. För den som är intresserad av att ta ett större ansvar i utveckling av arkivet och våra digitala system så finns det möjlighet att axla en sådan roll.

Administratörernas arbete är nära sammankopplat med inspektörernas och det kan periodvis bli mycket att göra. Därför är det viktigt att du kan prioritera och strukturera upp ditt arbete på ett bra sätt. Arbetet är till stor del självständigt så det är viktigt att du kan ta egna initiativ och vill ta ansvar.

För att trivas i den här rollen så behöver du tycka om att arbeta både med människor och datorer. Du är otroligt viktig i vårt gäng och din inställning påverkar många, så vi vill att du bidrar till vårt positiva arbetsklimat och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Förvaltningschef Henrik Bengtsson
0171-62 52 16
Kart- och GIS-chef Per Lindblad
0171-62 52 06
Bygglovhandläggare Linda Haak
0171-62 52 36
Miljöchef Linda Jacobson
0171-626170
Miljöinspektör Bo Stegmann
0171-625281
Miljöinspektör Lisa Lansfors
0171-626252
Livsmedelsinspektör Helen Johansson
0171-62 52 32
Rekryterare Experis Carina Riström
021-151947
Enhetschef Helen Johansson
0171-625232
Miljöinspektör Peter Bäckman
0171-625252

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 Enköping
None

Postadress

Kungsgatan 42
ENKÖPING, 74580

Liknande jobb


15 november 2024

Registrator med driv, tillsvidareanställning

Registrator med driv, tillsvidareanställning

5 november 2024

Registrator

Registrator

31 oktober 2024