OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun mitt i Småland är en tillväxtregion och har ett framgångsrikt näringsliv och en hög sysselsättning. Vi är utsedda till Årets kommun 2016 bland annat tack vare en strategisk satsning på bredbandsutbyggnad och delaktighet. Även goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med 34 400 invånare. Vår vision är: "Värnamo kommun, den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035".
Vår organisation behöver förstärkas och vi söker nu en miljöinspektör till vår miljöavdelning på Samhällsbyggnadsförvaltningen. Vi söker dig som har förmåga och vilja att samarbeta men också kan arbeta självständigt, är initiativrik och utåtriktad.
.
Arbetsuppgifterna är i huvudsak inom miljöområdet med tillsyn på olika typer av industrier och verksamheter samt inventering av enskilda avlopp. Även andra arbetsuppgifter inom miljöbalkens område kan bli aktuella, liksom övrigt arbete på miljöavdelningen.
Du som söker ska ha relevant utbildning inom miljöområdet, erfarenhet av handläggning av ärenden inom miljöbalkens tillämpningsområde och arbetat med tillsyn.
Som person är det viktigt att du både gillar att arbeta självständigt och i grupp. Du är kreativ och har förmåga att ta egna initiativ. Eftersom du har mycket kontakt med människor och fattar beslut som påverkar många så ska du på svenska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du bör ha förmåga att skapa förtroende genom ett sakligt, korrekt och empatiskt bemötande. Som inspektör är det även viktigt att kunna planera och prioritera sina arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du behöver ha körkort, eftersom du kommer att besöka verksamheter i hela kommunen.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Ansökan
Löpande urval kommer att ske vilket innebär att vi kan anställa då en lämplig sökande gör sin ansökan.