OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Inom Miljö och samhällsbyggnadsförvaltningen finns kommunens samlade kompetens för samhällsplanering, exploatering, detaljplanering, trafikplanering, mät och kartering, fastighet, gata/park/va samt handläggning av miljö, bygglov och tillsynsärende.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningens bygg- och miljöenheten söker en miljöinspektör/ kommunekolog. Du kommer ha en delad tjänst och jobba både med tillsyn enligt miljöbalken och som kommunekolog.
Ditt uppdrag som miljöinspektör blir i första hand att
- bedriva tillsyn av miljöfarlig verksamhet och hälsoskydd
- handlägga inkommande ansökningar och anmälningar inom området
- ge råd och information
- arbete med övriga uppgifter inom miljöenhetens verksamhet
Ditt uppdrag som Kommunekolog blir i första hand att
- vara kommunens sakkunniga inom naturvård och vattenvård
- handlägga dispenser inom reservatförekrifter och strandskydd
- bedriva tillsyn i kommunens reservat
Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning som biolog med inriktning mot ekologi och/eller högskoleutbildning med inriktning mot miljö- och hälsoskydd alternativt annan likvärdig utbildning. Arbetslivserfarenhet som kommunekolog och/eller miljöinspektör värderas högt.
Du ska kunna arbeta självständigt och på ett systematiskt sätt med ett positivt och engagerat förhållningssätt. Eftersom du har tät kontakt med allmänhet, företag och andra myndigheter och fattar beslut som påverkar många ska du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, kunna motivera ställningstaganden och ha en god känsla för service.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din sociala kompetens.
Arbetet kräver körkort och tillgång till egen bil.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum: 2016-05-16
Vi kommer att påbörja intervjuerna innan ansökningstiden har gått ut.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund