OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 15 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 60%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Konsulten ska leda och samordna arbetet med implementering av Förordningen (2018:1428) om klimatanpassningsarbete i kundens verksamhet (övergripande processer för styrning, planering, uppföljning). Uppdraget syftar till att etablera, integrera och vidareutveckla arbetssätt.
Du utför arbetet i nära samverkan med beställaren, och ansvariga i berörda delar av linjeorganisationen.
SMHI har upprättat vägledningar, stöd och mallar som berörs av förordningen enligt ovan. Dessa utgör tillsammans med andra enheters redovisningar och handlingsplaner för klimatanpassningsarbetet exempel på underlag och för val av arbetssätt och metoder.
Arbetsuppgifter:
- Verka för att klimatanpassningsaspekter fortsatt inkluderas i befintliga processer för styrning, planering och uppföljning
- Stödja verksamheten ur ett klimatanpassningsperspektiv i arbetet med identifierade åtgärder i handlingsplanen för klimatanpassning.
- Delta i arbetet i etablerade samverkansfora inom klimatanpassning.
- Genomföra uppföljning och redovisning av 2022 år arbete med klimatanpassning, inklusive arbetet med åtgärder.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet inom områdena riskhantering och projektledning.
- Minst 3 års erfarenhet av arbete och process inom klimatanpassning inklusive kunskap om (och erfarenhet av tillämpningen av) relevanta arbetssätt och verktyg för klimat- och sårbarhetsanalys, genomförande av workshops, framtagande av åtgärdsplaner.
- Minst 3 års erfarenhet om verksamhetsprocesser för styrning, planering och uppföljning.
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar strukturerat, självständigt och målinriktat
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström