OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Miljonbemanning
Vi är ett innovativt kompetensförsörjnings- och kompetensutvecklingsföretag vars mission är att aktivt arbeta för en inkluderande arbetsmarknad där alla bedöms på lika villkor och ges samma förutsättningar. Därför präglas vår företagskultur av mångfald, respekt, värdighet och inte minst integritet. Genom vår passion för människans förmåga till lärande och utveckling samt arbetsmarknadens potential för förändring och tillväxt hjälper vi till att skapa de rätta förutsättningarna för våra konsulter att realisera sina drömmar och för våra kundföretag att nå sina mål.
Rollen som anbudsansvarig utgår från vårt huvudkontor i Alby där samtliga nyckel- och stödfunktioner för organisationen finns samlat under ett och samma tak. Vi erbjuder dig en spännande och utmanande roll där du får möjlighet att arbeta tillsammans med kompetenta kollegor i ett företag som arbetar med bemanning, rekrytering, omställning och en rad olika kompetenshöjande insatser.
Dina ansvarsområden:
Du kommer att ha en nyckelroll i våra anbudsprocesser och vi erbjuder dig en flexibel roll med mycket eget ansvar. Du får vara med och utveckla vår avtalshantering och därav bidra till Miljonbemannings fortsatta tillväxt. Nedan följer dina huvudsakliga ansvarsområden:
- Utveckla och optimera anbudsprocesser.
- Bevaka inkommande anbud.
- Analysera, utvärdera och besvara underlag samt koordinera det internt.
- Säkerställa en hög kvalitet och korrekt timing i anbudsarbetet.
- Analysera, utvärdera och dokumentera slutresultat av anbudsarbetet och implementera "best practice" för kommande upphandlingar.
- Delta aktivt i det viktiga pre-tender arbetet tillsammans med våra affärsområdeschefer.
- Stödja våra affärsområdeschefer med prisstrategier samt bidra till avdelningarnas fortsätta utveckling.
Du kommer att vara en del av ett dynamiskt säljteam med flera interna kontakter. Du kommer även arbeta mot flera externa parter bland annat med att vidareutveckla våra kundrelationer.
Vem är du?
För att lyckas i rollen bör du ha goda kunskaper om LOU samt ett par års erfarenhet av upphandlings- eller anbudsarbete inom offentliga upphandlingar - antingen från inköps- eller från leverantörssidan.
Du har erfarenhet av att leda och driva projekt och att vara spindel i nätet. Du arbetar metodiskt, är noggrann och har en god förmåga att planera, hålla deadlines och hålla koll på detaljer. Du arbetar ansvarsfullt och kan arbeta både självständigt och i team. Vi förutsätter att du har förmågan att prioritera och navigera även när oförutsedda händelser ändrar förutsättningarna i projekten.
Eftersom du i rollen har många kontaktytor både externt och internt är det viktigt att du är en god kommunikatör samt har en fallenhet för att skapa och upprätthålla goda långsiktiga relationer. Du är strukturerad och noggrann och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Vi erbjuder dig
Ett stimulerande arbete i en modern organisation befolkad av kompetenta och engagerade kollegor.
Du får arbeta med skapandet av ett bättre samhälle för oss alla; här får du med andra ord möjlighet att påverka och bidra!
Du får även möjlighet att skapa långsiktiga relationer med spännande kunder och kollegor.
För rätt person finns goda möjligheter till vidare karriär inom Miljonbemanning.
Övrigt:
Tjänsten är en heltidsanställning med placering i Alby. Arbetstiden är förlagd till vardagar. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida där du laddar upp din ansökan. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsavdelningen
0840022750
Konsultchef