OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB har en gemensam organisation. Tillsammans är vi 140 medarbetare som förvaltar totalt 455 000 kvm kommunala verksamhetslokaler, kontor, affärslokaler samt bostäder. Vi erbjuder en arbetsplats med trivsel och arbetsglädje. För att läsa mer om våra företag, besök vår hemsida www.ludvikakf.se eller www.ludvikahem.se
Är du trädgårdsutbildad, drivs av att ta ansvar och vill skapa en funktionell och säker utomhusmiljö? Ja, då kan du vara vår nya utemiljöstrateg. 🍃
Vi söker nu en medarbetare som driver och säkerställer en funktionell och säker utomhusmiljö i våra områden. Du kommer att skapa och ansvara för vår utomhusmiljöplan, det innebär att du har möjlighet att påverka vår utomhusmiljö till att både bli lättskött och attraktiv. I rollen ingår det även en viss projektledning kopplat till både våra markinstallationer på fastigheterna samt åtgärder för utemiljön. Du blir en viktig kugge i vårt arbetslag och får arbeta på en arbetsplats som har som mål att vara en av de attraktivaste arbetsgivarna i kommunen.
Arbetsuppgifter
• Ansvara för utveckling av utemiljön på bolagets fastigheter.
• Upprätta en strategi och underhållsplan för utemiljön inom fastighetskoncernen.
• Övergripande ansvar för fastighetskoncernens utemiljö – grönyta, hårdgjord yta inkl. lekplatser, parkeringar och utomhusbelysning.
• Kvalitetssäkra och kontrollera levererad tjänst.
• Följa upp, analysera, utreda och effektivisera verksamheten och entreprenörstjänster.
• Planera, projektleda och driva projekt inom området – lekplatser, skolor, p-platser, bostäder och utomhusbelysning.
• Planera och upprätthålla en säker och trygg miljö i bolagens områden.
• Vara fastighetskoncernens kontaktperson i frågor gällande all yttre miljö och säkerhet.
• Åtgärder på lekplatser. Prioritera och medverka till beslut om åtgärder.
• Projektleda mark och dräneringsarbeten.
• Upprätta och följa gällande lagar och avtal inom ansvarsområdet.
Vem är du?
Kommunikation är grunden för att lyckas, det är därmed viktigt att du har förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Du är självgående och tar ansvar för ditt uppdrag, du strukturerar ditt arbetssätt och driver dina processer vidare. Du förstår och tillämpar affärsmässiga principer, fokuserar på kostnader och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv. Du arbetar dagligen tillsammans med både kollegor och entreprenörer vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har trädgårdsutbildning från högskola/universitet, KY eller alternativ utbildning som vi bedömer likvärdig. B-körkort är ett krav då du både kommer att arbeta ute på våra områden såväl som inne på vårt kontor. Det är meriterande om du har utbildning inom markanläggning för fastigheter.
Vårt erbjudande till dig
Trygghet
Effektivitet
Affärsmässighet
Vi har som mål att vara en av de mest attraktiva arbetsgivarna i kommunen. För att vi ska lyckas med det är arbetsglädje, trivsel, utveckling, utbildning och inflytande viktigt för oss - vilket märks på många sätt i verksamheten.
Flexibel arbetsplats
Bor du en bit från kontoret, men känner att rollen skulle passa dig? Efter en tid när du har etablerat dig kan det finnas möjlighet att utföra vissa arbetsuppgifter hemifrån. Vi tycker att det är viktigt att du blir en i gänget och därför vill vi ha dig på plats 100% första tiden. Men längre fram kan en överenskommelse träffas om distansarbete del av tid, som då passar båda parter.
Stora utvecklingsmöjligheter
Hos oss finns stora möjligheter att växa likväl personligt som professionellt. Vi har många medarbetare som avancerat till en annan roll och fått bra utveckling.
En skön gemenskap
För oss är det viktigt med en hög trivsel, att ha roligt och hitta på saker. Bowling, julfester och gemensamma aktiviteter är exempel på sådant vi hittar på tillsammans!
Bra förmåner
Självklart har vi ordnat riktigt bra förmåner till alla våra medarbetare! Några exempel på förmåner du får hos oss är tillgång till vårt egna gym/relax/bastu, rikskort, flextid, timbank, friskvårdsbidrag och företagshälsovård.
Om oss
Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB ingår i en gemensam fastighetskoncern och tillsammans siktar vi på att vara den ledande fastighetsorganisationen i regionen. Tillsammans är vi över 140 medarbetare som förvaltar totalt c:a 455 000 m2 kommunala verksamhetslokaler som skolor, daghem, kontor, affärslokaler samt bostäder.
Vill du utvecklas tillsammans med oss? Då ser vi fram emot din ansökan!
Vi samarbetar med Petra Back HR AB. Registrera din ansökan via www.petraback.se senast 2022-08-21. Mer information om tjänsten lämnas av Rekryteringskonsult Petra Back, 070-656 98 30.