OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Delar du vår vision om en tillgänglig och kvalitativ vård för alla? Nu söker vi en ekonomi- och löneassistent till Malmö!
Allt vi gör på Min Doktor gör vi i tron om att sjukvård ska vara så tillgänglig och kvalitativ som möjligt. Vi leder utvecklingen av digital hälsa i Sverige, med fokus på hög medicinsk kvalitet och patientsäkerhet. Med hjälp av modern teknik och ständigt nytänkande skapar vi effektiva vårdprocesser som både ökar tillgängligheten till vård och frigör resurser så samhället klarar att möta morgondagens vårdbehov. Vi samarbetar med försäkringsbolag, landsting och privata vårdverksamheter och vi håller ständigt utkik efter innovationer inom uppkopplad hälsa.
Min Doktor är både en modern vårdgivare – som bedriver hälso- och sjukvård med nya digitala verktyg och arbetssätt – och en modern arbetsgivare. Patienten och medarbetaren är alltid i centrum. Hos oss får du vara med och skapa framtidens primärvård. Min Doktor är en engagerad arbetsgivare som visar uppskattning för din insats. Hos oss får du bra villkor, en trevlig arbetsplats med härliga kollegor och fantastiskt nöjda patienter.
Att arbeta som ekonomi- och löneassistent på Min Doktor
Som ekonomi- och löneassistent på Min Doktor kommer du att ha en central funktion där du tar ansvar för våra ekonomi- och löneadministrativa processer och är med och utvecklar dem. Du kommer arbeta självständigt, samtidigt som du är en del av Finans och People & Culture teamen.
Huvudsakliga ansvarsområden är att:
Fakturahantering
Löpande bokföring
In- och utbetalningar
Hantera hela löneprocessen från förberedande administration till utbetalning av lön
Säkerställa korrekt dokumentation av lönerelaterade transaktioner och processer
Skapa underlag och rapportera till myndigheter och andra instanser såsom Collectum, Fora, Svenskt Näringsliv etc
I rollen ingår arbetsuppgifter som:
fakturering
leverantörsreskontra
löpande bokföring
redovisning
bokslut
in – och utbetalningar
Hantera frågor från personal relaterade till lön via våra interna rutiner.
Tjänsten är ett föräldravikariat på 100 % i 14 månader med start omgående och utgår primärt från vårt kontor i Malmö. Du kommer att rapportera till CFO.
Vi söker dig som:
Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt flerårig arbetslivserfarenhet inom liknande roll. Vi ser gärna att du arbetat brett i din roll, med både kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, bokslut, löneutbetalning, löneadministration och därtill tillämpning av lag och avtal samt kollektivavtal.
För att lyckas i rollen ser vi att du behöver ha förmåga att ta initiativ och strukturera ditt arbete. Du kan prioritera bland olika uppgifter även när det är mycket som händer och är flexibel och är proaktiv och kan snabbt ställa om det du gör.
Övrigt är det krav på att du:
Är noggrann och har god analytisk förmåga
Stort eget driv, du sitter inte och väntar utan har förmågan att se vad som ska göras
Talar och skriver flytande svenska då svenska är Min Doktors koncernspråk
Har kunskaper i tillämpning av kollektivavtal.
Meriterande är om du har:
Erfarenhet av att arbeta i Fortnox
Erfarenhet av att göra lön i Flex
Erfarenhet av schemaläggning och schemaplanering i Flex
Erfarenhet av löneadministration kring olika löneformer och ersättningar
Hos oss får du
Arbeta hos både en modern vårdgivare och en modern arbetsgivare - patienten, kunden och medarbetaren står alltid i centrum hos oss
Ett varierat och spännande arbete med stora möjligheter till att utvecklas inom företaget
En stark teamkänsla med trevliga kollegor och omtänksamma chefer
Vara en del av framtidens vård där du arbetar i ett innovativt företag med korta beslutsvägar
Goda löner och generösa förmåner via vår förmånsportal Benify
Om Min Doktor
Min Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder patienter snabb läkarvård oberoende av tid och plats. Bolaget startades 2013 med en idé från en läkare som såg möjligheten att både effektivisera läkarens arbete och korta vårdköerna genom att skapa smidiga patientmöten på distans. Idag är Min Doktor en av Sveriges största vårdcentraler och har hanterat över 1 500 000 patientärenden.
Hos oss arbetar över 500 kollegor med varierande bakgrund och perspektiv - allt från vårdpersonal till utvecklare, marknadsförare och kvalitetssamordnare. Tillsammans utvecklar vi vår tjänst från huvudkontoret i Malmö, kontoret i Stockholm eller från någon av våra mottagningar. Vår mångfald i såväl kompetens som perspektiv är en stark tillgång för såväl företaget som för våra patienter. Möjligheten att växa och lära sig från kompetenta medarbetare är oändlig.