OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Delar du vår vision om en tillgänglig och kvalitativ vård för alla? Vill du vara med på vår spännande resa och skapa framtidens vårdföretag och tjänster? Då har vi en roll för dig som Finance Manager!
Allt vi gör på Min Doktor gör vi i tron om att sjukvård ska vara så tillgänglig och kvalitativ som möjligt. Vi leder utvecklingen av digital hälsa i Sverige, med fokus på hög medicinsk kvalitet och patientsäkerhet. Med hjälp av modern teknik och ständigt nytänkande skapar vi effektiva vårdprocesser som både ökar tillgängligheten till vård och frigör resurser så samhället klarar att möta morgondagens vårdbehov. Vi samarbetar med försäkringsbolag, landsting och privata vårdverksamheter och vi håller ständigt utkik efter innovationer inom uppkopplad hälsa.
Min Doktor är både en modern vårdgivare och en modern arbetsgivare. Patienten och medarbetaren är alltid i centrum. Hos oss får en engagerad arbetsgivare som visar uppskattning för din insats. Du får bra villkor, en trevlig arbetsplats med härliga kollegor och fantastiskt nöjda patienter.
Att arbeta som Finance Manager på Min Doktor
Som Finance Manager kommer du att ha det övergripande ansvaret för Min Doktors redovisning, controlling och rapportering och för helheten på ekonomifunktionen samtidigt som rollen innebär att arbeta operativt när det behövs. Du leder, motiverar och utvecklar ett team av fyra medarbetare. Rollen ger dig möjlighet att arbeta i en snabbrörlig och dynamisk miljö där det händer mycket. Du kommer att leverera högkvalitativ rapportering och analys för att stödja effektivt beslutsfattande och du kommer att samarbeta med övriga avdelningar/funktioner för att hjälpa till att upprätthålla god lönsamhet. Du är med och påverkar Min Doktors verksamhet och ingår i bolagets operativa ledning.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Leda, utveckla och inspirera medarbetarna inom din enhet
- Leda finansiering-, budget- och prognosarbete
- Vidareutveckla och optimera processer och rutiner inom dina ansvarsområden, men även inom bolaget i stort
- Skapa business case och scenarioanalyser
- Uppföljning/analys och rapportering
- Säkerhetsställa en hög kvalitet och effektivitet inom din enhet
- Driva lönsamhetsförbättrande åtgärder
- Rapportering till ledningsgrupp, huvudägare och styrelse
- Resultatanalys
- Ansvarig för vår Qlikview/Qlik Sense applikation
- Bokslutsarbete
- Medlem i bolagets operativa ledning
Tjänsten är på 100 % och utgår primärt från vårt kontor i Malmö. Du kommer att rapportera till COO/CFO.
Vi söker dig som
Har mycket god analytisk och kommunikativ förmåga och för att trivas i rollen har du sannolikt en examen och +10 års erfarenhet från liknande roller. Du är en mycket kompetent Finance Business Partner till organisationen med erfarenhet från att ha arbetat i en föränderlig och snabbrörlig miljö. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att leda och utveckla andra. Vidare ser vi att du har:
- Gedigen erfarenhet av arbete inom finansiell kontroll och finansiell rapportering samt viss erfarenhet av bokslutsarbete
- Tidigare erfarenhet av planering och ledningsrapportering
- God analytisk förmåga och förståelse för finansiell analys
- Mycket goda kunskaper i Microsoft Office (Excel främst)
- Relevant universitetsexamen
För att lyckas i rollen tror vi att nedan egenskaper stämmer in på dig:
Som person är du strukturerad och lösningsorienterad och trivs i en bred roll där du får vara med och påverka och utveckla, både företaget, dig själv och dina medarbetare. Du har god samarbetsförmåga och då rollen har breda kontaktytor är det viktigt att du har en god social förmåga och kan kommunicera med olika personer i organisationen.
Vi tillämpar kontinuerligt urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Hos oss får du
- Arbeta hos både en modern vårdgivare och en modern arbetsgivare - patienten, kunden och medarbetaren står alltid i centrum hos oss
- Ett varierat och spännande arbete med stora möjligheter till att utvecklas inom företaget
- En stark teamkänsla med trevliga kollegor och omtänksamma chefer
- Goda löner och generösa förmåner via vår förmånsportal Benify
- Vara en del av framtidens vård där du arbetar i ett innovativt företag med korta beslutsvägar
Om Min Doktor
Min Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder patienter snabb läkarvård oberoende av tid och plats. Bolaget startades 2013 med en idé från en läkare som såg möjligheten att både effektivisera läkarens arbete och korta vårdköerna genom att skapa smidiga patientmöten på distans. Idag är Min Doktor en av Sveriges största vårdcentraler och har hanterat över 1 500 000 patientärenden.
Hos oss arbetar över 500 kollegor med varierande bakgrund och perspektiv - allt från vårdpersonal till utvecklare, marknadsförare och kvalitetssamordnare. Tillsammans utvecklar vi vår tjänst från huvudkontoret i Malmö, kontoret i Stockholm eller från någon av våra mottagningar. Vår mångfald i såväl kompetens som perspektiv är en stark tillgång för såväl företaget som för våra patienter. Möjligheten att växa och lära från kompetenta medarbetare är oändlig.