Min Doktor söker People & Culture Administratör

Min Doktor söker People & Culture Administratör

Arbetsbeskrivning

Allt vi gör på Min Doktor gör vi i tron om att sjukvård ska vara så tillgänglig och kvalitativ som möjligt. Vi leder utvecklingen av digital hälsa i Sverige, med fokus på hög medicinsk kvalitet och patientsäkerhet. Med hjälp av modern teknik och ständigt nytänkande skapar vi effektiva vårdprocesser som både ökar tillgängligheten till vård och frigör resurser så samhället klarar att möta morgondagens vårdbehov. Min Doktors verksamhet vilar på tre ben. Vi är en digital vårdgivare där våra patienter träffar specialistläkare, barnmorskor, psykologer och sjuksköterskor online. Vi har även 23 vård- och vaccinationsmottagningar med erfarna sjuksköterskor över hela landet samt driver två växande vårdcentraler, en i Nyköping och en i Malmö.

Min Doktor är både en modern vårdgivare - som bedriver hälso- och sjukvård med nya, digitala verktyg och arbetssätt - och en modern arbetsgivare. Patienten och medarbetaren är alltid i centrum och hos oss får du vara med och skapa framtidens primärvård. Vi är en engagerad arbetsgivare som visar uppskattning för din insats. Hos oss får du bra villkor, en trevlig arbetsplats med härliga kollegor och fantastiskt nöjda patienter.

I samband med att vi fortsätter vår tillväxtresa söker vi en söker en HR-administratör för att under en kortare period stärka upp i vårt People & Culture-team. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 100% och utgår från vårt huvudkontor i Malmö.
Vi är öppna både för en tidsbegränsad anställning t.o.m 31/3-2022 alternativt en konsultlösning under samma period.

Att arbeta som People & Culture Administratör

Som People & Culture Administratör är du en del av Min Doktors People & Culture Team och arbetar mot vårt mål om att Min Doktor ska bli Sveriges bästa arbetsplats. Vi är ett team på 10 personer och tillsammans hanterar vi frågor gällande HR och rekrytering på Min Doktor. Som administratör kommer du att ha en viktig roll inom administration, löneförberedande arbete och onboarding av nya medarbetare vilket även innebär att du har kontakt och samarbete med flera funktioner på bolaget.



Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Lön: Arbeta med den interna processen för vårt löneförberedande arbete, innan och efter lönekörning, vilket innebär att du behöver ha en förståelse för processen relaterat till lönekörning och löneutbetalning samt regleringar och lagar inom lön.
- On- och offboarding av personal: Administration, utformning/hantering av avtal för anställda och konsulter, dokumentera i personalregister och registrering i relevanta system.
- Personalstöd: Stötta, rådge och besvara frågor till chefer och medarbetare i ärenden gällande anställning, avtal, lön, schema, ledighet och förmåner.
- Administration: Dokumenthantering, arkivering, besvara People & Culture-mail, administration kring sjukskrivningar/Försäkringskassa, lönekartläggning etc.


Vi söker dig som

- Har tidigare arbetslivserfarenhet från en liknande roll
- Har erfarenhet av arbete i HR-system, med fördel Sympa och Quinyx
- Har erfarenhet och kunskap för att på ett självständigt sätt kunna arbeta med löneförberedande arbete
- Har kunskap och erfarenhet av tillämpning och tolkning av kollektivavtal
- Har grundläggande kunskaper inom LAS för att kunna tillämpa lagen
- Har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift


För att lyckas i rollen som People & Culture Administratör ser vi att du arbetar effektivt och har en god förmåga att strukturera och planera ditt arbete. Du arbetar proaktivt, flexibelt och har en förmåga att prioritera och ställa om vid ändrade förutsättningar. Vidare är du serviceminded och har en god kommunikativ förmåga.

Hos oss får du

- Arbeta hos både en modern vårdgivare och en modern arbetsgivare - patienten, kunden och medarbetaren står alltid i centrum hos oss.
- Ett varierat och spännande arbete med möjlighet att utvecklas inom företaget.
- En stark teamkänsla med trevliga kollegor och omtänksamma chefer.
- Vara en del av framtidens vård där du arbetar i ett innovativt företag med korta beslutsvägar.
- Goda löner och generösa förmåner via vår förmånsportal Benify.


Övrig information
Placering: Malmö
Omfattning: Heltid - vikariat, 100%
Tillträde: Omgående

Välkommen med din ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt (urval och intervjuer sker löpande). Vi ser fram emot din ansökan!

Om Min Doktor

Min Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder patienter snabb läkarvård oberoende av tid och plats. Bolaget startades 2013 med en idé från en läkare som såg möjligheten att både effektivisera läkarens arbete och korta vårdköerna genom att skapa smidiga patientmöten på distans. Idag är Min Doktor en av Sveriges största vårdcentraler.

Min Doktor är registrerad vårdgivare och omfattas av hälso- och sjukvårdslagen, personuppgiftslagen, patientdatalagen och patientsäkerhetslagen. Min Doktor ägs till 49 procent av Apotek Hjärtat och 51 procent av övriga ägare, däribland EQT Ventures Fund.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Min Doktor
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2021
  • Ansök senast: 5 december 2021

Liknande jobb


Lönespecialist

Lönespecialist

23 december 2024

23 december 2024

Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024