OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Allt vi gör på Min Doktor gör vi i tron om att sjukvård ska vara så tillgänglig och kvalitativ som möjligt. Vi leder utvecklingen av digital hälsa i Sverige, med fokus på hög medicinsk kvalitet och patientsäkerhet. Med hjälp av modern teknik och ständigt nytänkande skapar vi effektiva vårdprocesser som både ökar tillgängligheten till vård och frigör resurser så samhället klarar att möta morgondagens vårdbehov.
Min Doktor är både en modern vårdgivare - som bedriver hälso- och sjukvård med nya, digitala verktyg och arbetssätt - och en modern arbetsgivare. Patienten och medarbetaren är alltid i centrum. Vi är en engagerad arbetsgivare som visar uppskattning för din insats och hos oss får du bra villkor, en trevlig arbetsplats med härliga kollegor och fantastiskt nöjda patienter.
Vi bedriver vår digitala tjänst som är öppen dygnet runt, en växande vårdcentral i Nyköping samt vård- och vaccinationsmottagningar runt om i landet.
I samband med att vi fortsätter vår resa söker vi en ny medarbetare till vår support. Tjänsten är ett vikariat på 2 år (100%) och utgår från vårt kontor i Malmö. Du kommer att rapportera till supportchef Lotta Härle och ditt framtida team består i dagsläget av 13 kollegor fördelat på heltids- och deltidsmedarbetare.
Att arbeta som supportmedarbetare på Min Doktor
Supporten hanterar både interna och externa ärenden; journaladministration, systemfrågor från behandlare i vår digitala tjänst och frågor från våra patienter och kunder. I rollen har du kontakt med allt ifrån samarbetspartners, andra vårdgivare och försäkringsbolag till olika avdelningar inom Min Doktors organisation såsom produktavdelning och behandlare. Det är därför viktigt med en god kommunikativ förmåga och att vara anpassningsbar beroende på ärende.
I enlighet med Min Doktors vision; ett välmående samhälle där god hälsa och vård alltid finns nära till hands, kommer du att vara en nyckelspelare i vårt dagliga arbete. Tillsammans med ditt team utvecklar och effektiviserar ni supportavdelningen. Vi jobbar i en spännande och utvecklande bransch där du är med och hjälper kunder såväl som medarbetare och även är med på resan att utveckla produkten framåt.
Huvudsakliga ansvarsområden
- Support gentemot patienter, behandlare (läkare, sjuksköterskor, barnmorskor etc.), samarbetspartners samt extern vårdpersonal. Framförallt med hjälp av mail och telefon där du besvarar frågor gällande vår tjänst, specifika ärende, felsökning och viss teknisk support och administration.
- Journaladministration och remisshantering såsom att lägga in remissvar i journaler, säkerställa att skickade remisser kommer fram samt efterlysa ej inkomna remissvar.
- Administrativt arbete av olika slag baserat på ovan uppgifter.
- Ansvar för att hantera och bemöta kommentarer i några av våra sociala kanaler. Detta i nära samarbete med vår kommunikationsavdelning, där du får stöttning och råd.
Vi söker dig som
- Har en avslutad utbildning på gymnasial nivå och det ses sommeriterande med eftergymnasial utbildning inom ex Service Management eller kommunikation
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en support, kundtjänst eller callcenter
- Har erfarenhet av att arbeta något ticket-system (vi använder Zendesk)
- Trivs med att arbeta digitalt och kan snabbt sätta dig in i nya system
- Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Meriterande om du tidigare har arbetat i Billogram och Google Drive
För att lyckas i rollen tror vi att nedan egenskaper stämmer in på dig
- Du har en god samarbetsförmåga
- Du fattar snabba och tydliga beslut utifrån din kompetens
- Du kommer med idéer och är lösningsorienterad
- Du har en god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift
- Du sätter stort värde i att leverera kvalitet och en god kundupplevelse
Hos oss får du
- Arbeta hos både en modern vårdgivare och en modern arbetsgivare - patienten, kunden och medarbetaren står alltid i centrum hos oss
- Ett varierat och spännande arbete med stora möjligheter till att utvecklas inom företaget
- En stark teamkänsla med trevliga kollegor och omtänksamma chefer
- Vara en del av framtidens vård där du arbetar i ett innovativt företag med korta beslutsvägar
- Goda löner och generösa förmåner via vår förmånsportal Benify
Övrig information
Placering: Malmö
Omfattning: 100%, 2 års vikariat
Tillträde: November/december, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Välkommen med din ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!
Om Min Doktor
Min Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder patienter snabb läkarvård oberoende av tid och plats. Bolaget startades 2013 med en idé från en läkare som såg möjligheten att både effektivisera läkarens arbete och korta vårdköerna genom att skapa smidiga patientmöten på distans. Idag är Min Doktor en av Sveriges största vårdcentraler.
Hos oss arbetar kollegor med varierande bakgrund och perspektiv - allt från vårdpersonal till utvecklare, marknadsförare och kvalitetssamordnare. Tillsammans utvecklar vi vår tjänst från huvudkontoret i Malmö, kontoret i Stockholm eller från någon av våra mottagningar. Vår mångfald i såväl kompetens som perspektiv är en stark tillgång för såväl företaget som för våra patienter.
Min Doktor är registrerad vårdgivare och omfattas av hälso- och sjukvårdslagen, personuppgiftslagen, patientdatalagen och patientsäkerhetslagen. Min Doktor ägs till 49 procent av Apotek Hjärtat och 51 procent av övriga ägare, däribland EQT Ventures Fund.