OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Min Doktor är både en modern vårdgivare - som bedriver hälso- och sjukvård med nya, digitala verktyg och arbetssätt - och en modern arbetsgivare. Patienten och medarbetaren är alltid i centrum. Vi är en engagerad arbetsgivare som visar uppskattning för din insats. Hos oss får du bra villkor, en trevlig arbetsplats med härliga kollegor och fantastiskt nöjda patienter.
Min Doktors verksamhet vilar på tre ben. Vi är dels en digital vårdgivare där våra patienter träffar specialister online. Vi har även vård- och vaccinationsmottagningar med erfarna sjuksköterskor över hela landet samt driver vårdcentral i Nyköping.
I samband med att vi fortsätter vår tillväxtresa söker vi två nya medarbetare på deltid till vår support. Tjänsten är en "behovsanställning" och du arbetar primärt hemifrån under kvällar och helger. Under semesterperioder (sommar och jul) finns möjlighet att arbeta mer och då även under dagtid på vårt Malmö-kontor. Du kommer att rapportera till supportchef Lotta Härle och ditt framtida team består i dagsläget av 14 kollegor fördelat på heltids- och deltidsmedarbetare.
Att arbeta som supportmedarbetare på Min Doktor
Supporten hanterar både interna och externa ärenden; framförallt frågor från våra patienter och kunder, systemfrågor från behandlare i vår digitala tjänst och remissvar. I rollen har du även kontakt med samarbetspartners, andra vårdgivare, försäkringsbolag och olika avdelningar inom Min Doktors organisation. Framförallt besvarar du frågor via telefon, ticket-system och mail men ibland även över telefon. Det är därför viktigt med en god kommunikativ förmåga och att vara anpassningsbar beroende på ärende. Vi jobbar i en spännande och utvecklande bransch där du är med och hjälper kunder såväl som medarbetare.
Arbetstiderna är förlagda till 17-22 på vardagar och på helgen arbetar du antingen 9-15.30 eller 15.30-22. Under din upplärning kommer du även arbeta dagtid från kontoret för att få bästa möjliga onboarding av erfarna kollegor.
Huvudsakliga ansvarsområden
-
Support gentemot patienter, behandlare (läkare, sjuksköterskor, barnmorskor etc.), samarbetspartners samt extern vårdpersonal. Framförallt med hjälp av mail och telefon där du besvarar frågor gällande vår tjänst, specifika ärende, felsökning och viss teknisk support och administration.
-
Journaladministration och remisshantering såsom att lägga in remissvar i journaler, säkerställa att skickade remisser kommer fram samt efterlysa ej inkomna remissvar.
-
Administrativt arbete av olika slag baserat på ovan uppgifter.
Vi söker dig som
- Har en avslutad utbildning på gymnasial nivå
- Är studerande på högskola/universitet och har minst två år kvar på sina studier
- Trivs med att arbeta digitalt och snabbt kan sätta dig in i nya system
- Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du
- Har tidigare erfarenhet av arbete i support, kundtjänst eller callcenter
- Har erfarenhet av att arbeta något ticket-system (vi använder Zendesk)
- Tidigare har arbetat i Billogram och Google Drive
För att lyckas i rollen tror vi att nedan egenskaper stämmer in på dig
- Du kommer med idéer och är lösningsorienterad
- Du har en god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift
- Du sätter stort värde i att leverera kvalitet och en god kundupplevelse
- Du har en god samarbetsförmåga
Hos oss får du
- Arbeta hos både en modern vårdgivare och en modern arbetsgivare - patienten, kunden och medarbetaren står alltid i centrum hos oss
- Ett varierat och spännande arbete med stora möjligheter till att utvecklas inom företaget
- En stark teamkänsla med trevliga kollegor och omtänksam chef
- Vara en del av framtidens vård där du arbetar i ett innovativt företag
Övrigt
Placering: Malmö
Start: Omgående
Omfattning: Vid behov
Välkommen med din ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!
Om Min Doktor
Min Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder patienter snabb läkarvård oberoende av tid och plats. Bolaget startades 2013 med en idé från en läkare som såg möjligheten att både effektivisera läkarens arbete och korta vårdköerna genom att skapa smidiga patientmöten på distans. Idag är Min Doktor en av Sveriges största vårdcentraler.
Hos oss arbetar över 400 kollegor med varierande bakgrund och perspektiv - allt från vårdpersonal till utvecklare, marknadsförare och kvalitetssamordnare. Tillsammans utvecklar vi vår tjänst från huvudkontoret i Malmö, kontoret i Stockholm eller från någon av våra mottagningar. Vår mångfald i såväl kompetens som perspektiv är en stark tillgång för såväl företaget som för våra patienter.
Min Doktor är registrerad vårdgivare och omfattas av hälso- och sjukvårdslagen, personuppgiftslagen, patientdatalagen och patientsäkerhetslagen. Min Doktor ägs till 49 procent av Apotek Hjärtat och 51 procent av övriga ägare, däribland EQT Ventures Fund.