Mindpearl söker kundservicepersonal till Kapstaden, Sydafrika

Arbetsbeskrivning

Mindpearl is a BPO specialist focusing on international, high quality contact centre operations. Mindpearl’s management are the majority shareholders in the business, which allows clients a direct route to the top level stakeholders. With an emphasis on inbound customer support, through multiple communication channels encompassing phone, e-mail, web chat and social media, Mindpearl supports global brands in the aviation, leisure, telecommunications, retail and weight management industries.

Arbetsbeskrivning
Är du äventyrlig och orädd samt drömmer om att arbeta utomlands? Hos Mindpearl är det möjligt! Här ger vi dig möjligheten att arbeta i och uppleva en av världens vackraste och mest spännande platser, Kapstaden i Sydafrika. Det finns nog inget bättre sätt att lära känna detta fantastiska land än att leva, arbeta och bo där. Genom att arbeta hos oss får du en unik inblick i den sydafrikanska kulturen och livsstilen, samtidigt som du får värdefull arbetslivserfarenhet och lön så att du kan uppleva allt vad landet har att erbjuda.
Som kundserviceaget hos oss på Mindpearl arbetar du för en stor välkänd spelare inom livsstil och hälsa. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att med hög kvalitet och på ett tillmötesgående sätt hjälpa kundföretagets medlemmar och potentiella medlemmar som ringer in till kontaktcentret genom att svara på deras frågor samt få dem att känna sig nöjda och uppdaterade gällande nyheter inom området. Ditt huvudsakliga mål är att värva nya medlemmar till företaget samt uppmuntra de redan aktiva medlemmarna att fortsätta sina framgångar i hälsoprogrammet genom att erbjuda medlemsmöten, information etc. som kommer att hjälpa dem nå sina individuella mål.

Tjänsten är på heltid och du kommer arbeta vanliga kontorstider.
De slutgiltiga kandidaterna måste vara beredda att flytta till Kapstaden den 4 augusti 2014. Tjänsten löper på under minst 12 månaders tid.

Då de här tjänsterna ofta är väldigt eftertraktade rekommenderar vi att du skickar in din ansökan så fort du kan då urvalet sker löpande.

Vem är du?
Vi ser att du som söker brinner för service och försäljning. Som person är du målinriktad och har minst ett års arbetslivserfarenhet och gillar att bli målstyrd för att på så sätt utvecklas vidare i din arbetsroll. Du har en social förmåga med en mogenhet som gör att du kan hantera olika sorters människor på ett naturligt sätt. Att ta ansvar över ditt arbete är något du ser som en självklarhet och du har struktur för att kunna hantera flera saker samtidigt. Då du både kommer hantera svenska och engelska kunder är det ett måste att du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Har du tidigare säljerfarenhet och eller kundserviceerfarenhet ser vi det som en merit.

Vad kan vi erbjuda dig?
Har du det vi letar efter så kommer vi ge dig det du behöver för att lyckas i den här rollen. Mindpearl erbjuder ett arbete i trevlig arbetsmiljö, konkurrenskraftiga anställningsvillkor samt utveckling både vad gäller teknik och karriär.
Vi kommer att täcka kostnader i samband med flyg från Sverige till Sydafrika och kommer att ordna boende den första månaden vid ankomst. Dessutom kommer vi bistå med hjälp gällande arbetstillstånd och täcker alla tillhörande kostnader.

Besök gärna vår hemsida samt titta på vårt Youtube klipp för mer information:
www.mindpearl.com
http://www.youtube.com/watch?v=h6k1hNvc8lQ

Tips på länkar gällande boende i Kapstaden:
http://capetown.gumtree.co.za
http://www.capetownbackpackers.com/html/accommodation.asp
http://capetown.locanto.co.za/
http://www.property24.com/

Kontaktperson
Vid denna rekrytering samarbetar vi med Manpower och du ansöker via länken nedan. Vi ser gärna att du ansöker snarast då urvalet sker löpande. Önskar du mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Charlotte Åvall 042-371633 eller charlotte.avall@manpower.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Johanson

Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall

Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin

Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström

Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower Huvudkontor
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 20 maj 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Innesäljare

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024