OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.
Brinner du för kundmötet lika mycket som vi gör? Tycker du att det är givande och roligt att göra andras dag lite bättre och att hjälpa dem att hitta de bästa lösningarna på sina behov? Kom och bli en av oss!
Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter i en stimulerande arbetsmiljö, med utrymme för initiativtagande och utveckling.
Med stor passion och kunskap erbjuder du tillsammans med dina kollegor våra kunder en inspirerande upplevelse och kundmöte i världsklass.
Nu söker Mio en driven och affärsinriktad CRM-koordinator till CRM-teamet som är en del av vår marknadsavdelning. Mios kundklubb Mio Medlem har idag drygt 2 miljoner medlemmar och i vår strävan efter att utveckla kommunikationen med dem blir du en viktig spelare.
Vi söker dig som vill anta utmaningen att ta våra nyhetsbrev och SMS-utskick till nästa nivå!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Skapa kommunikationsplaner för nyhetsbrev och SMS kopplat till aktuella kampanjer
- Koordinera och beställa produktion av nyhetsbrev och SMS-texter av Mios Inhouseavdelning
- Administrera målgrupper, personaliseringar och schemaläggningar av utskick i CRM-verktyg,
- Planera, utföra och utvärdera A/B-tester i en ständigt lärande arbetsprocess
- Följa upp och utfall av kampanjer tillsammans med marknadsanalytiker
- Löpande optimera planerade nyhetsbrev och SMS baserat på försäljningsläge och omvärld
- Vara delaktig i optimering, utveckling och analys av kundresor via vårt CRM-system
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom relevant område exempelvis inom marknadsföring eller relationsmarknadsföring. Du har erfarenhet av säljdrivande och lojalitetsskapande CRM-arbete inom B2C.
Som person är du flexibel, noggrann och metodisk med en analytisk förmåga. Du är en lagspelare som uppskattar att vara en del av ett team – även om du arbetar självständigt med dina specifika arbetsuppgifter. Goda kunskaper i Excel samt Microsoft Power BI ser vi som en självklarhet. Meriterande är om du har erfarenhet inom retail
Tjänsten är placerad på Mios servicekontor i Tibro.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.