OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.
I mer än 60 år har Mio arbetat för att möblera och inreda Sverige.
Med grundidén att låta kunderna skapa sig hem att både trivas i och vara stolta över är vi idag en av Sveriges ledande detaljhandelskedjor för möbler och heminredning. Nu fortsätter vi resan framåt så är du en idérik digital kreatör med fallenhet för analytiskt arbete? Då kan du vara den vi söker till vår marknadsavdelning!
Arbetsuppgifter
Mios målsättning är att alltid leverera en positiv kundupplevelse, oavsett hur eller var kunden väljer att handla. Som digital kommunikatör är en av dina främsta uppgifter att bidra till just det. Genom att skapa och publicera relevant marknadsinnehåll i både köpta och ägda digitala kanaler jobbar du dagligen för att leverera, förbättra och utveckla den digitala köpupplevelsen. Du är en stark formgivare som arbetar snabbt och effektivt i Adobes olika programvaror, primärt Photoshop, InDesign och Premiere Pro. Samtidigt är du en strategisk kommunikatör som parerar flera kampanjer i taget och skapar genomtänkta layouter i enighet med företagets manér och prioriteringar.
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med content, kommunikation och publicering på diverse digitala plattformar. Du kommer antingen ifrån byrå eller annan marknadsavdelning och har mest sannolikt en eftergymnasial medie- och kommunikationsutbildning i grunden, men annan likvärdig utbildning eller arbetserfarenhet är också intressant. Då vi enbart arbetar på och med svensk marknad är mycket goda kunskaper i svenska ett krav. Har du erfarenhet av tidigare CMS-system är det meriterande.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, vilka utmärks av din engagerade och drivna karaktär. Du trivs i miljöer där du får ge uttryck för ditt konceptuella tänk och du har god förståelse för den kreativa processen. För att lyckas i den här rollen är du därmed lika idérik som prestigelös, både när du tar emot och ger feedback till dina kollegor. Du är noggrann, nyfiken och duktig på att se detaljer. Vi tror också att du är genuint intresserad av digitala trender.
Du är en ödmjuk lagspelare som uppskattar att vara en del av ett team – även om du arbetar självständigt med dina specifika arbetsuppgifter. Är du dessutom en möbel- och heminredningsfantast av rang är det uppskattat, men inte ett krav.
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.