Mio söker kundservicemedarbetare till servicekontoret i Tibro

Arbetsbeskrivning

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.




Vill du bidra till ett kundmöte i världsklass?

Vi på Mio söker nu en driven och serviceinriktad medarbetare till vår kundserviceavdelning.

Som kundservicemedarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare i arbetet med att hjälpa våra kunder att skapa hem att trivas i och vara stolta över. 

I din roll kommer du att:

- Hantera inkommande samtal och mejl från våra kunder
- Svara på frågor gällande försäljning, vårt sortiment, leveranser och eftermarknad
- Bidra med din kunskap och erbjuda professionell service, gärna med en personlig touch
- Säkerställa att våra kunder får den bästa möjliga upplevelsen när de kontaktar oss

Vi söker dig som är stresstålig, har god datorvana och trivs med både självständigt arbete och i grupp.

Vi tror att du:

- Är serviceinriktad och duktig på det personliga kundbemötandet
- Har en förmåga att förstå och anpassa dig efter kundens behov
- Har tidigare erfarenhet av kundservice, försäljning eller liknande roller
- Är en problemlösare med en positiv inställning och god samarbetsförmåga

Arbetstider: Vi har öppet vardagar kl. 09-19 och vissa helger. Tjänsten är på 80% med ett oregelbundet schema som inkluderar arbete under 4 helger per år. Avtalet sträcker sig från 1 december 2024 till och med 31 december 2025.

Hos Mio värdesätter vi långsiktiga relationer och erbjuder en arbetsplats där du kan utvecklas både inom vår kundserviceavdelning och inom företaget. Vi välkomnar sökanden av alla åldrar och bakgrunder – mångfald och erfarenhet är något vi värdesätter högt!

Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av Mio-laget

Vi tillämpar en kompetensbaserad rekryteringsprocess, vilket innebär att du som kandidat genomgår MAP (personlighets-) och Matrigma (problemlösningsförmågs) tester i ett första urval.

Genom att använda dessa tester kan vi säkerställa en rättvis och objektiv utvärdering av dina färdigheter och egenskaper, och matcha dem mot de krav som ställs i rollen.

Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan nu.

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mio , Kundservice
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2024
  • Ansök senast: 30 september 2024

Liknande jobb


4 december 2024