Mio söker Kvalitetschef

Arbetsbeskrivning

Mio är en kedja under snabb förändring som växer i hög takt. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Vi är ett modernt detaljhandelsföretag som med vårt starka kunderbjudande slagit branschen åtta år i rad. Vill du vara med och vinna matchen 2017?

Om Mio:
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 50 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi har drygt 70 butiker runt om i Sverige samt försäljning på nätet. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur.
Vi på Mio brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem. På Mio strävar vi mot att följa våra värderingar: affärsmässighet, kvalitet, personligt och stilsäkerhet.
Mio behöver nu rekrytera en ny Kvalitetschef, kanske är detta något för dig?

Hur ser din arbetsdag ut?

Som kvalitetschef driver du arbetet med att säkerställa vårt mål om att vara Det goda företaget som levererar bra produkter till nöjda kunder. Mio har höga mål när det gäller reklamationer, miljö- och kvalitetspolicys och CSR och du driver ett lönsamt förbättringsarbete utifrån detta. I ditt team ingår kvalitetstekniker, reklamationssamordnare och reservdelsavdelning samt CSR-ansvarig. Du ansvarar för 11 personer i Tibro och 6 kvalitetstekniker i Asien. Tillsammans med din avdelning skapar du bra förutsättningar och arbetssätt utifrån kunskap och mål. Ert gemensamma mål är att göra våra produkter bättre i syfte att skapa en lönsam affär. Du skapar delmål och säkerställer att ni prioriterar rätt samt att våra leverantörer har den kunskap som krävs och följer de riktlinjer som Mio har. Du kommer att arbeta nära produktchefer, logistik och transportavdelning och du rapporterar till vår Sortimentschef och sitter med i ledningsgruppen för Sortiment. Tjänsten är placerad på vårt servicekontor i Tibro.

Vem trivs här?

Vi vill att du har god förståelse för och erfarenhet av ledande befattning inom kvalitets- och miljöarbete. Det är mycket meriterande om dina erfarenheter kommer från handelsbranschen där kundens krav på produkten är central. Relevant utbildning är meriterande men vi lägger störst vikt vid dina personliga egenskaper och insamlade erfarenheter. Ditt ledarskap präglas av förtroende, ödmjukhet och tydlighet.
På Mio lever vi efter våra värderingar: Personligt, Kvalitet, Stilsäkert och Affärsmässigt. Då din tjänst är central i organisationen är det viktigt att du har förmågan och drivkraften att ta initiativ till nya lösningar inom ditt område och driva dessa i hamn med företagets bästa i fokus. Du är ihärdig och känner stort ansvar för att utveckla kvalitetsarbete på ett affärsmässigt och effektivt sätt enligt våra mål. Eftersom du samarbetar med flera ytor inom organisation krävs en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. Mio är just nu i ett starkt utvecklingsskede vilket ger dig en händelserik vardag där du snabbt kan behöva växla spår och tänka i nya banor. Det krävs att du har örat mot rälsen och följer utvecklingen inom ditt område och skapar actions och prioriteringar för våra produkter utifrån vad du ser och hör. Du trivs här för att du utmanas av att hela tiden driva utveckling och nytänkande. Precis som vi präglas du av entreprenörsanda och affärsmässighet och tar dig an dina uppdrag med företagets bästa i fokus.

Du har mycket god datavana och kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift.

Vad erbjuder vi?
Mio erbjuder dig nu en chans att få vara med och bidra till deras fortsatta utveckling framåt.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt, dock senast 23 april. Tjänsten skall tillträdas efter sommaren
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev med löneanspråk.

Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringskonsult Victoria Grann Hammarström på tel: 036-351034, victoria.hammarstrom@badenochandclark.se
Under perioden 12-23 april besvaras frågor av min kollega Elin Frössling på tel 073-6847368, elin.frossling@badenochandclark.se

Kontaktperson Unionen: Daniel Leo 0504-78 79 17

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 23 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

Director Regulatory Affairs

Director Regulatory Affairs

12 november 2024

12 november 2024