Mio söker operativa inköpare

Mio söker operativa inköpare

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker dig som vill skapa en långsiktig relation med Mio och vara en del av deras fortsatta utvecklingsresa. Du kommer att jobba i ett team tillsammans med chef för operativa inköp, demand planners och övriga operativa inköpare på centrallagret i Tibro.

Som operativ inköpare kommer du framförallt att arbeta i anskaffningsprocesserna. Detta innebär mer ingående ansvarsområden som:

- att orderlägga till centrallager/butik
- att säkerställa god tillgänglighet och optimera lagernivåer
- att leveransbevaka och säkerställa att Mio får leveranserna i tid
- att säkerställa prognoser på produktnivå
- att arbeta med analyser och uppföljningar
- fakturahantering
- mätning och uppföljning av leverantörerna


Utöver detta är en viktig del av arbetet att kunna vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörerna.

Om dig
För att lyckas i rollen ska du alltid verka i linje med Mios vision och värderingar med extra tyngdpunkt på:

- att ha förändringsvilja
- att aktivt arbeta för att bidra till allas arbetsglädje
- att alltid leverera ett positivt bemötande
- att vara affärsmässig och representera Mios varumärke på ett professionellt sätt
- att ge god service och ha fokus på försäljning
- att vara noggrann, strukturerad och analytisk




Som person har du mycket goda analytiska färdigheter samt förståelse för siffror. Du har ett stort eget driv och har lätt för att ta egna beslut. I ditt samarbete är du prestigelös och en god lagspelare som ser till organisationens bästa.



Kvalifikationer
Utbildning/erfarenhet
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och/eller har en relevant utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi.

Språkkrav
Svenska och engelska i både tal och skrift.

Datorprogram
Är väl förtrogen med MS Office och har erfarenhet av arbete i affärssystem, gärna M3

Övrigt
Erfarenhet från butik är meriterande.

Om Mio
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Mios centrala organisation finns med servicekontor i Tibro och Stockholm samt centrallager i Tibro, där svensk möbelindustri och handel har lång tradition.

Låter detta som en spännande utmaning? Sök tjänsten redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail.

Välkommen med din ansökan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Insitepart
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024