Mio söker ytterligare två operativa inköpare!

Arbetsbeskrivning

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.




Till Mios servicekontor i Tibro söker vi ännu en driven person till rollen som operativ inköpare.

Mio behöver förstärka teamet på inköpsavdelningen och letar nu efter noggranna och analytiska medarbetare. Nu har vi en tillsvidaretjänst vakant och ett vikariat.

I rollen som operativ inköpare är du en del av inköpsavdelningen och som en nyckelfunktion i verksamheten kommer du framför allt att arbeta i Mios anskaffningsprocesser. Du kommer att ansvar för planering och styrning av varuflödet samt att säkerställa att våra leverantörer levererar enligt avtal. 

I rollen kommer du bland annat att arbeta med att:

- orderlägga till centrallager och butik

- säkerställa god tillgänglighet och optimera lagernivåer

- leveransbevakning

- prognostisera, analysera och följa upp inköp

- samt mätning och uppföljning av leverantörernas prestation.

Kvalifikationer

Som operativ inköpare är du en viktig representant för Mio när det kommer till att vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörer världen över. Eftersom Mio har både nationella och internationella leverantörer är det viktigt att du behärskar svenska och engelska flytande, både muntligt och skriftligt.

För att du ska lyckas i rollen som operativ inköpare söker vi dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och/eller relevant utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi. Vi vill att du är välbekant med Office 365 och har du dessutom erfarenhet av arbete i affärssystem och/eller butik ser vi det som meriterande.

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer. Tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Kontakt

Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta gruppledare Clara Andersson

Clara.andersson@mio.se

Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-specialist Stefan Johansson: stefan.b.johansson@mio.se

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mio
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2024
  • Ansök senast: 7 mars 2024

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024