OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag. Våra huvuduppgifter är konkreta, men det är också i vår bransch som de stora satsningarna görs. Det behövs eftersom en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden.
Till vår enhet Ekonomi och verksamhetsstöd söker vi nu en controller. Enheten ansvarar för att styra och sätta upp bolagsgemensamma riktlinjer samt att samordna och stötta verksamheten inom ekonomi, inköp, HR, och intern kontroll.
Dina arbetsuppgifter
Som business controller ansvarar du för att driva och utveckla controllerfunktionen för bolagets verksamheter.
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att fungera som stöd till ledning och verksamhet inom ekonomiområdet genom att ge service och rådgivning i samband med ekonomisk planering, analys och uppföljning.
Genom att vara en del av bolagets gemensamma ekonomifunktion arbetar du aktivt med att driva och utveckla de ekonomiska processerna i bolaget tillsammans med ekonomichef. Du arbetar med att säkerställa att kvaliteten upprätthålls i processerna genom att både stödja och ställa krav på chefer och ledare med ekonomiansvar.
Ditt arbete innebär att du håller i utbildningar, leder arbetet med utredningar och skapar beslutsunderlag. Du stödjer också verksamheten i framställande av kalkyler och nyckeltal.
Du rapporterar till enhetschef för ekonomi och verksamhetsstöd.
Vem söker vi?
Vi söker dig med civilekonomexamen eller annan relevant eftergymnasial utbildning. Du har minst ett par års erfarenhet som controller eller liknande arbetsuppgifter.
Dina personliga egenskaper är viktiga, du har lätt för att skapa goda relationer och trivs med att ha många kontaktytor. Du känner dig bekväm med att hålla presentationer, komma med förslag och sprida kunskap till andra. Du är drivande och engagerad med förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete.
Tjänsten kräver att du kan formulera dig väl i tal och skrift i svenska.
Du behöver ha goda kunskaper av att arbeta med Office-paketet. Meriterande om du har erfarenhet av andra administrativa system som till exempel Insikt och Stratsys.
Vi är Miva. Miva är vi
Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Vi erbjuder en stimulerande och kreativ miljö, tydliga och mätbara mål samt realistiska krav och utmaningar som lägger grunden för att kunna göra ett bra arbete. Genom delaktighet och ansvar medverkar du till verksamhetens utveckling.
För att öka vår mångfald ser vi varje medarbetare som en unik resurs. Vi månar också om våra medarbetares möjlighet att balansera yrkesliv och privatliv på ett hälsosamt sätt och får alltid toppresultat i medarbetarenkäten på möjlighet att förena arbete och föräldraskap. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och företagshälsovård.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Tjänstgöringsgrad: 100 %, tillsvidareanställning.
Säkerhetsprövning och drogtest kommer att göras i samband med anställning.
Ansökan
Skicka din ansökan senast den 29 januari 2023.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser.
Om Miva
Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 115 medarbetare och omsätter cirka 200 miljoner kronor. Våra ledstjärnor är engagerade medarbetare, långsiktigt miljöansvar, nöjda kunder och effektiv resursanvändning.
Miva och Örnsköldsviks kommunkoncern ingår i ett finskt och samiskt förvaltningsområde.