Miva söker engagerad kundtjänstadministratör

Miva söker engagerad kundtjänstadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och ta ansvar för vår framtid?
Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag.

Våra huvuduppgifter är konkreta, men det är också i vår bransch som de stora satsningarna görs. Det behövs eftersom en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden.  Vår kundservice står inför spännande utmaningar och vi hoppas att du tillsammans med övriga medarbetare vill vara med och skapa framtidens kundservice.

Till vår enhet kundservice söker vi nu en engagerad kundtjänstmedarbetare för en tidsbegränsad anställning med varaktighet sex månader, där vi ser goda möjligheter till förlängning. Kundservice uppdrag är att vara kundens väg in till Miva och att underlätta för våra kunder att det ska vara ”lätt att göra rätt”.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som medarbetare på vår kundservice innebär varierande arbetsuppgifter med fokus på företagets kunder.  Din vardag består av att muntligt, skriftligt och via digitala kanaler besvara frågor och hantera beställningar samt i nära samarbete med övriga medarbetare både inom enheten och internt inom Miva hitta de bästa lösningarna för våra kunder. Du tar emot kundärenden, handlägger och utreder men kan även utföra andra administrativa arbetsuppgifter. Exempelvis medverka vid utskick till kunder och andra aktiviteter för att stärka relationen till våra kunder.

Vem söker vi?
Du är en mångsidig kundtjänstadministratör med tidigare erfarenhet av att arbeta med kunder och service. Meriterande är om du har erfarenhet från vår bransch och/eller callcenterverksamhet. Du har ett öppet och prestigelöst förhållningssätt, lätt för att skapa kontakter samt förmåga att samverka såväl internt som externt.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att fokusera på lösningar och har en positiv attityd.  Du är utåtriktad, social och trivs helt enkelt i kontakten med människor.

Dina arbetsuppgifter kräver att du är strukturerad, ansvarsfull och målinriktad med ett tydligt driv och förmåga att självständigt utföra dina arbetsuppgifter. Du ingår i ett team där du bidrar till att inspirera din omgivning men även tar ansvar för både dina egna och gruppens gemensamma arbetsuppgifter.

Du har en eftergymnasial utbildning, yrkeshögskola eller motsvarande alternativt 2–5 års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter.

Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Tjänsten kräver att du kan formulera dig väl i tal och skrift i svenska samt har goda kunskaper i engelska. Du behöver ha goda kunskaper av att arbeta med Office-paketet liksom erfarenhet av andra administrativa system. Meriterande är om du exempelvis har arbetat i BFUS och Lime.

Vi är Miva, Miva är vi
Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Vi erbjuder en stimulerande och kreativ miljö, tydliga och mätbara mål samt realistiska krav och utmaningar som lägger grunden för att kunna göra ett bra arbete. Genom delaktighet och ansvar medverkar du till verksamhetens utveckling. 

För att öka vår mångfald ser vi varje medarbetare som en unik resurs. Vi månar också om våra medarbetares möjlighet att balansera yrkesliv och privatliv på ett hälsosamt sätt och får alltid toppresultat i medarbetarenkäten på möjlighet att förena arbete och föräldraskap. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och företagshälsovård.



Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänstgöringsgrad: 100 %, tillsvidareanställning

Säkerhetsprövning och alkohol/drogtest kommer att genomföras i samband med anställning.



Frågor om tjänsten besvaras av:
Rose-Marie Näsström, kundservicechef, tfn. 076-147 46 56

Marie Wågberg, facklig representant för Vision, tfn. 0660-33 04 38

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 1 oktober!

Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Om Miva

Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 115 medarbetare och omsätter cirka 200 miljoner kronor. Våra ledstjärnor är engagerade medarbetare, långsiktigt miljöansvar, nöjda kunder och effektiv resursanvändning. Miva och Örnsköldsviks kommunkoncern ingår i ett finskt och samiskt förvaltningsområde.

Kontaktpersoner på detta företaget

Nordic Callcentre Ma Suzana Petersson
0752-434460 0701-683633

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kundservice
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2023
  • Ansök senast: 1 oktober 2023

Besöksadress

Storgatan 33
Växjö

Postadress

Box 82
Växjö, 35103

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024