OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och ta ansvar för vår framtid?
Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag. Våra huvuduppgifter är konkreta, men det är också i vår bransch som de stora satsningarna görs. Det behövs eftersom en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden.
Vi brinner för miljöfrågorna – oavsett om det handlar om hur vi avgiftar kretsloppet eller hur vi kan göra det lätt för våra kunder att sortera avfall rätt. Avfall kommer alltid att finnas och någon måste ta hand om det på bästa sätt.
Till vår avdelning Avfall och återvinning söker vi nu en enhetschef som tillsammans med övriga medarbetare vill skapa förutsättningar för våra kunder att klättra i avfalltrappan och bidra till ett mer hållbart samhälle.
Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef ansvarar du för daglig drift och utveckling av verksamheten vid våra fem återvinningscentraler. Du gör det tillsammans med dina elva medarbetare och i tätt samarbete med affärsområdeschefen. Du leder, fördelar och följer upp arbetet inom enheten och är även delaktig i utveckling och optimering inom ansvarsområdet så att enheten drivs så effektivt och rationellt som möjligt. I rollen ansvarar du både för miljö, arbetsmiljö och budget.
Du rapporterar till affärsområdeschef för Avfall och återvinning
Vem söker vi?
Du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt erfarenhet av serviceyrken, personalledning och minst 5 år med en chefs/ledar-befattning.
Du har ett stort miljöintresse och ser utvecklingsmöjligheter i hur vi med ständiga förbättringar i det dagliga arbetet kan klättra i avfallstrappan och erbjuda våra kunder en riktigt bra service.
Du är en kommunikativ ledare som har förmågan att både lyssna till och engagera dina medarbetare. Tjänsten kräver också att du kan formulera dig väl i tal och skrift i svenska samt har goda kunskaper i engelska.
Du behöver ha goda kunskaper av att arbeta med Office-paketet liksom erfarenhet av andra administrativa system.
Vi är Miva, Miva är vi
Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Vi erbjuder en stimulerande och kreativ miljö, tydliga och mätbara mål samt realistiska krav och utmaningar som lägger grunden för att kunna göra ett bra arbete. Genom delaktighet och ansvar medverkar du till verksamhetens utveckling.
För att öka vår mångfald ser vi varje medarbetare som en unik resurs. Vi månar också om våra medarbetares möjlighet att balansera yrkesliv och privatliv på ett hälsosamt sätt och får alltid toppresultat i medarbetarenkäten på möjlighet att förena arbete och föräldraskap. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och företagshälsovård.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: 100 %, tillsvidareanställning
Säkerhetsprövning och drogtest kommer att göras i samband med anställning.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser.
Om Miva
Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 115 medarbetare och omsätter cirka 200 miljoner kronor. Våra ledstjärnor är engagerade medarbetare, långsiktigt miljöansvar, nöjda kunder och effektiv resursanvändning. Miva och Örnsköldsviks kommunkoncern ingår i ett finskt och samiskt förvaltningsområde.