OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och ta ansvar för vår framtid?
Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag. Våra huvuduppgifter är konkreta, men det är också i vår bransch som de stora satsningarna görs. Det behövs eftersom en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden.
Till vår enhet Ekonomi och verksamhetsstöd söker vi nu en inköpssamordnare. Enheten ansvarar för att styra och sätta upp bolagsgemensamma riktlinjer samt att samordna och stötta verksamheten inom ekonomi, inköp, HR, och intern kontroll.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköpssamordnare är du spindeln i nätet när det gäller avtalsfrågor i bolaget. Det innebär övergripande att du i ditt dagliga arbete kommer att arbeta i nära samarbete med beställare inom bolaget och kommunens upphandlingsenhet med planering, uppföljning, analys och kommunikation kring inköp och avtal.
Mer specifikt kommer du i rollen att analysera inköpsbehovet och arbeta med att ta fram förfrågnings- och anbudsunderlag. Du ansvarar för direktupphandlingar och enskilda köp under LOU- och LUF-gränserna, förankrar och implementera skrivna avtal i verksamheten samt håller vid behov utbildning för verksamheten. Löpande följer du upp ingångna avtal och utvärderar leveranskvalitet samt stödjer verksamheten vid avrop mot ingångna avtal. I rollen ingår även att administrera avtal som bolaget hanterar via olika systemstöd och samarbeten.
Vem söker vi?
Du trivs med att ha många kontaktytor och uppskattar ett nära samarbete med andra. Du är lyhörd för verksamhetens behov och samtidigt tydlig i din kommunikation både internt och externt. Vi tror att du gillar struktur och ordning liksom att du har ett analytiskt arbetssätt
Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning inköp eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har några års erfarenhet av inköp och upphandlingsarbete enligt ovan. Erfarenhet av inköp inom LOU är meriterande.
Du har god IT-vana och goda kunskaper i Excel. Meriterande om du har erfarenhet av systemet Proceedo och Insikt. Tjänsten kräver att du kan formulera dig väl i tal och skrift i svenska.
Vi är Miva, Miva är vi
Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Vi erbjuder en stimulerande och kreativ miljö, tydliga och mätbara mål samt realistiska krav och utmaningar som lägger grunden för att kunna göra ett bra arbete. Genom delaktighet och ansvar medverkar du till verksamhetens utveckling.
För att öka vår mångfald ser vi varje medarbetare som en unik resurs. Vi månar också om våra medarbetares möjlighet att balansera yrkesliv och privatliv på ett hälsosamt sätt och får alltid toppresultat i medarbetarenkäten på möjlighet att förena arbete och föräldraskap. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och företagshälsovård.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: 100 %, tillsvidareanställning
Säkerhetsprövning och drogtest kommer att göras i samband med anställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast söndag den 6 november 2022.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser.
Om Miva
Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 100 medarbetare och omsätter cirka 200 miljoner kronor. Våra ledstjärnor är engagerade medarbetare, långsiktigt miljöansvar, nöjda kunder och effektiv resursanvändning. Miva och Örnsköldsviks kommunkoncern ingår i ett finskt och samiskt förvaltningsområde.