Miva söker kundservicechef

Miva söker kundservicechef

Arbetsbeskrivning

Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag. Våra huvuduppgifter är konkreta, men det är också i vår bransch som de stora satsningarna görs. Det behövs eftersom en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden.
Vår kundservice står inför spännande utmaningar och vi söker nu en kundservicechef som tillsammans med övriga medarbetare vill vara med och skapa framtidens kundservice. Kundservice uppdrag är att vara kundens väg in till Miva och underlätta för våra kunder så att det är ”lätt att göra rätt”.
Dina arbetsuppgifter
Som kundservicechef ansvarar du för att leda enhetens sex kundservicemedarbetare med fokus på service, effektiva arbetssätt och förändringsledning. Förutom att leda verksamheten är du också en viktig del i den dagliga verksamheten som konkret handlar om handläggning av kundfrågor och ärenden. Kunddialogen sker främst per telefon, e-post och sociala media, men även genom fysiska besök.
Utifrån fastställd affärsplan medverkar du till att bryta ner bolagets affärsmål till tydliga mål och relevanta aktiviteter för enheten. Genom aktiv mål- och kvalitetsstyrning säkerställer du att överenskomna enhetsmål uppnås samt att arbetssätten standardiseras och löpande förbättras.
Du ansvarar för personal- och arbetsmiljöfrågor för enheten. Du deltar i tvärfunktionella och avdelningsövergripande grupper där du genom strategiska och taktiska resonemang säkerställer att kundfrågorna får utrymme och fokus. Du samverkar även med kommunen i användbara forum.
Du rapporterar till avdelningschef för Styrning och samordning.
Vem söker vi?
Vi söker en ansvarstagande och förtroendeingivande ledare med god förmåga att samarbeta, kommunicera och framgångsrikt leda en grupp. Du har ett stort engagemang för din uppgift, du tycker att god service är viktigt och tar ansvar för kvalitet och framdrift inom ditt område. Du har också en god förmåga att fatta välgrundade beslut samt har mod och uthållighet att stå kvar när riktningar och beslut ifrågasätts.
Du är prestigelös och uppskattar att dels kunna vara operativ i ditt arbetssätt, dels har en förmåga att tänka strategiskt och leda/samarbeta med kollegor.
Öppenhet, delaktighet och engagemang är viktigt i ditt samarbete med kollegor inom bolaget och du har ett coachande förhållningssätt till dina medarbetare.
Du ska ha adekvat akademisk utbildning, gärna med inriktning mot kommunikation eller ekonomi liksom tidigare arbetslivserfarenhet av personalansvar samt att leda medarbetare i förändring.
Tjänsten kräver att du kan formulera dig väl i tal och skrift i svenska samt har goda kunskaper i engelska.
Du behöver ha goda kunskaper av att arbeta med Office-paketet liksom erfarenhet av andra administrativa system. Meriterande är om du exempelvis har arbetat i BFUS och Lime.
Vi är Miva. Miva är vi
Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Vi erbjuder en stimulerande och kreativ miljö, tydliga och mätbara mål samt realistiska krav och utmaningar som lägger grunden för att kunna göra ett bra arbete. Genom delaktighet och ansvar medverkar du till verksamhetens utveckling.
För att öka vår mångfald ser vi varje medarbetare som en unik resurs. Vi månar också om våra medarbetares möjlighet att balansera yrkesliv och privatliv på ett hälsosamt sätt och får alltid toppresultat i medarbetarenkäten på möjlighet att förena arbete och föräldraskap. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och företagshälsovård.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Tjänstgöringsgrad: 100 %, tillsvidareanställning.
Säkerhetsprövning och drogtest kommer att göras i samband med anställning.
Kontaktpersoner
OBS! Vi är mån om att våra medarbetare ska vara lediga på din semester. Från den 23 december hänvisar vi därför enbart till e-post som kontaktväg för frågor och funderingar. På så sätt så kan våra medarbetare ringa upp när de har möjlighet.
Daniel Nordström, avdelningschef Styrning och samordning
E-post: daniel.nordstrom@miva.se
Telefon: 0660-330 331 (t o m 22 december)
Marie Wågberg, facklig representant för Vision
E-post: marie.wagberg@miva.se
Telefon: 0660-330 438 (t o m 22 december)
Ansökan
Skicka din ansökan senast den 1 januari 2023, men skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt eftersom urval sker löpande under ansökningstiden.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser.
Om Miva
Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 120 medarbetare och omsätter cirka 200 miljoner kronor. Våra ledstjärnor är engagerade medarbetare, långsiktigt miljöansvar, nöjda kunder och effektiv resursanvändning.
Miva och Örnsköldsviks kommunkoncern ingår i ett finskt och samiskt förvaltningsområde.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor och Vatten/Avlopp Örnsköldsvik
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2022
  • Ansök senast: 1 januari 2023

Postadress

Sjögatan 4A
Örnsköldsvik, 89160

Liknande jobb


27 november 2024

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024