OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en inköpare med inköpsansvar för segmentet IT-mjukvara och licenser.
Utifrån kundens behov ska du utveckla och förvalta segmentet ur ett affärs- och kvalitetsmässigt perspektiv. Detta innebär att förhandla och skapa ramavtal med utvalda leverantörer, att implementera dessa avtal, samt utveckla leverantörerna enligt kundens krav. En stor del av tjänsten omfattar projektupphandlingar där fokus är att välja rätt leverantörer som kan bidra med innovation och kostnadseffektiva lösningar till högsta kvalitet.
Vem är du?
Du bör ha flera års erfarenhet av att arbeta med IT-licenser och även inköpsarbete. Meriterande är juridisk bakgrund då tjänsten innebär avtalsförhandlingar. Meriterande är även teknisk eller ekonomisk högskolekompetens. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Som person är du självgående, initiativtagande och har hög integritet och affärsetik. Du har en god förmåga att utveckla och upprätthålla ett brett kontaktnät såväl internt som externt. Vi ser även gärna att du har en strategisk och analytisk förmåga tillsammans med ett genuint intresse av förhandlingar.
Vi söker dig som trivs med omväxlande arbetsuppgifter, stora som små, är resultatinriktad och tycker om att samarbeta.
Vad kan vi erbjuda dig?
Med 1200 konsulter och 3000 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Kontaktperson
Ansök via länken på den här sidan snarast, urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Carl-Henric Möller på 031-617235.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Rocafort Svensson
Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645