OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kardex Remstar räknas som en av världens ledande tillverkare av automatiserade lager- och plocksystem. Alla våra produkter har utvecklats med målsättningen att öka er produktivitet och att förbättra effektiviteten i ert arbete. Våra skräddarsydda lösningar gör det möjligt att nyttja lagerytorna optimalt. Sedan 1873 har vi kunnat installera över 140 000 system inom bl.a. Kontor, Produktion, Lager och Handel. Detta är ett bevis på våra medarbetares prestationsförmåga och engagemang. www.kardex-remstar.se
Har du ett stort IT och tekniskt intresse och gillar utmaningar? I rollen som Mjukvarukonsult hos Kardex kommer du att ha kontakt med både säljare och tekniker och arbeta ute på plats hos våra kunder. Du ser positiva utmaningar i att ha ett övergripande ansvar, sätta igång nya projekt och att ha ett tätt samarbete med Kardex kunder.
Om Tjänsten
Som Mjukvarukonsult hos Kardex kommer du att vara med från införsäljningsstadiet av Kardex:s lösningar till implementering, test, och upplärning. Du jobbar ute hos kunden och supporterar dina säljkollegor i deras arbete. Du ansvarar för att planera och genomföra implementeringen som du sedan testar. Under hela projektets gång är det du som är kundens huvudsakliga kontaktperson gällande mjukvaruimplementeringen och nätverksfrågor samt svarar på relaterade frågor och synpunkter.
Projekten varierar i storlek och längd men tar oftast mellan 2-3 månader. Du driver flera parallella projekt och har många kontaktytor både externt och internt. Du kommer att ha stor frihet under ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt.
Arbetet
Du ingår i ett nordiskt softwareteam om fyra andra mjukvarukonsulter, stationerade runt om i Norden. För att få bästa möjliga start i din nya roll får du en individuellt anpassad uppstartsutbildning samt en mer erfaren kollega som mentor. Du rapporterar till Regional Manager Software and Special Applications som sitter i Norge. Ditt arbete innebär stor frihet. Du kommer ha stort eget ansvar gällande att driva projekten och du måste också förebygga problem i god tid för att inte projekten ska påverkas.
Då Kardex har kunder och system utspridda över hela Sverige och Norden kräver arbetet mycket resande och ett flertal övernattningar per vecka. Även arbete i de andra nordiska länderna förekommer.
Huvudarbetsuppgifter
• Pre-sales support till säljarna
• Projektkoordinering från start till överlämning till kund
• Implementering, test och utbildning
• Utföra teknisk support internt och till kund
För rollen krävs en positiv syn på nya utmaningar och att du tycker om att knyta nya kontakter i tillägg till att vårda befintliga kundrelationer. Kardex kärnvärden, som genomsyrar den dagliga verksamheten, är Teamwork, Passion, Pålitlighet och Respekt.
Placeringsort är Göteborg eller Stockholm.
Vi söker dig som har
• ett stort intresse för IT
• minst ett par års relevant arbetslivserfarenhet
• kunskaper inom nätverk, servrar samt installation av applikationer
• goda muntliga och skriftliga kunskaper i engelska då detta krävs tillsammans med god förståelse av norska och danska
Det är också viktigt att du har möjlighet att resa, ibland med kort varsel. Det är meriterande med kunskaper inom WMS (Warehouse management system) samt inom logistikområdet.
Som person är du lyhörd och service-minded och är en avslutare. Vi tror att du alltid har kunden i fokus, gillar att lösa problem i både stressiga och pressade situationer. Du driver ditt arbete och uppdrag målfokuserat och med engagemang. Du är noggrann och ansvarstagande i ditt dagliga arbete.
Ansökan
Vi samarbetar med PS Partner i denna ansökan. För att söka tjänsten registrera din ansökan med ett CV på vår hemsida. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson 0761717645 alt anna.petersson@pspartner.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Sjöberg
Lena Wadenby
Anna Petersson
Gabriella Christiansen
Mats Törn