OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad? Just nu söker enheten för modersmål och mottagande av nyanlända elever en engagerad modersmålslärare och studiehandledare i isländska (tjänstegrad: 20 %) för nästa läsår.
Om jobbet
Enheten för modersmål och mottagande av nyanlända elever tar emot nyanlända elever, organiserar modersmålsundervisning och studiehandledning på modersmålet.
Som lärare hos oss driver och utvecklar du undervisningen tillsammans med elever, kollegor och skolledning.
Vem är du?
Vi vill att du som söker tjänsten:
• har isländska som modersmål
• har lärarutbildning alternativt högskoleutbildning
• har pedagogisk erfarenhet
• är väl förtrogen med styrdokumenten och kan omsätta dessa i ett för eleverna begripligt och meningsfullt lärande
• använder digitala verktyg för elevernas lärande
Vi ser gärna att du har arbetat som modersmålslärare i några år.
Som person är du strukturerad, välplanerad och entusiasmerande i din undervisning. Du är samarbetsinriktad och intresserad av att bidra till verksamhetens professionella utveckling. Du har förmåga att planera och organisera både ditt eget arbete och elevernas arbete på ett självständigt och effektivt sätt och skapar ett tillitsfullt klassrumsklimat där alla elever kommer till tals. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du bygger själv ditt schema med elevernas scheman som underlag. För att bygga ett välfungerade schema krävs förmåga att lösa problem, känsla för logistik och erfarenhet av att bygga scheman. Undervisningen organiseras efter ordinarie undervisningstid.
Som modersmålslärare har du ingen fast arbetsplats. Du förflyttar dig till elevernas skola. Det innebär förflyttningar till flera skolor varje dag. Det är möjligt att förflytta sig kommunalt mellan skolorna. Med bil blir förflyttningarna enklare.
Täby kommun erbjuder
Förutom ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete erbjuder vi också en spännande och utvecklande arbetsplats där var och en dagligen får möjlighet att göra skillnad. Genom Täby Akademi för pedagogisk professionsutveckling finns rika möjlighet till kompetensutveckling och nätverkande för dig på kommun-, verksamhets- och individnivå.
På vår hemsida www.taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun.
Övrigt
Låter det intressant? Registrera din ansökan på vår hemsida genom knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev.
Sista ansökningsdag är den 15 maj 2020.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.
Tjänsten är en visstidsanställning på deltid.
Tillsättning sker från och med 10 augusti 2020. Tjänstgöringsgrad: 20 %.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.
Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.
Inom utbildnings verksamhetsområde arbetar vi mot högt uppsatta verksamhetsmål och meritvärdena för Täbys kommunala grundskolor ligger i toppskiktet i landet.
Täby akademi för pedagogisk professionsutveckling, i samarbete med nationella och internationella lärosäten såsom Harvard, bidrar till att kommunens pedagoger och skolledare tillhör spetsen i Sverige. Vi arbetar långsiktigt och systematiskt för att Täby ska ha Sveriges högsta utbildningskvalitet där lärandet är tillgängligt för varje elev.