Modig Redovisningsekonom med kundansvar

Modig Redovisningsekonom med kundansvar

Arbetsbeskrivning

Ett smart och meningsfullt val

Är du en utvecklande lagspelare med kunskap och intresse för ekonomi? Nu söker vi en ny kollega till Holmen Finance Centre!

Din nya arbetsplats
Holmen Finance Centre ansvarar för huvuddelen av Holmens redovisnings-, rapporterings- och reskontraprocesser samt operativt inköp. Idag är vi ca 25 medarbetare som sitter i vackert belägna lokaler vid Strömmen i centrala Norrköping med bara några minuters promenad till resecentrum.

Din framtida utmaning
Som Redovisningsekonom på Holmen jobbar du tillsammans med ett gäng kunniga kollegor och du har ett eget kundansvar för ett eller flera bolag i koncernen. Kundansvaret medför ett stort kontaktnät inom Holmen och du förväntas självständigt utveckla och utmana våra processer i samarbete med dina interna kunder. Redovisning, månadsbokslut, uppföljningar och projektarbete blir en stor del av din vardag hos oss. 

För att lyckas i rollen
För att trivas hos oss behöver du gilla att samarbeta men också vara självgående och vilja utveckla och förbättra de processer du medverkar i. HFC är en utpräglad serviceorganisation och det förutsätter att du trivs med kontinuerlig kundkontakt, att du är kommunikativ och gillar att lösa problem.

Du har en högskoleutbildning inom ekonomi och gärna erfarenhet av ekonomiarbete i ett större företag eller serviceorganisation. Framförallt värdesätter vi erfarenhet från att driva utveckling och förbättringsarbete inom ekonomiområdet!

Kunskaper i primärt Agresso/UBW och Aaro värdesätts men även IFS. Då arbetet bedrivs i flera olika system tror vi att du som söker har goda generella IT-kunskaper vilket gör att du snabbt kan sätta dig in i olika systemlösningar och integrationer. Erfarenhet från att arbeta i eller driva projekt är meriterande då förändringsarbetet inom HFC sker löpande. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav liksom goda kunskaper i svenska och engelska.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en utvecklande tjänst där du tillsammans med ett gäng härliga kollegor utgör navet i Holmenkoncernens ekonomiflöde. Du får en roll där du tillsammans med gruppen bidrar till en uppskattad, effektiv och serviceinriktad leverans till våra interna kunder inom och utanför Sverige.

Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Holmen präglas mycket av intern rörlighet, då du som medarbetare har stora möjligheter till utveckling inom företaget.

Ansök redan idag!

Vi får skogen att växa och ge

Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Kronberg, Rekryterande Chef
0175 265 44
Elias Holmgren, HR-generalist
0175 263 15
Aleksandar Srndovic, Facklig representant Pappers
0175 269 50
Ivar Cedergren, Ekonomichef
076 134 08 20
Elias Holmgren, HR-generalist
076 817 54 58
Jörgen Åkerlund, Facklig representant Unionen
0175 267 41

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Holmen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 18 april 2022

Besöksadress

Tulkavägen 36
None

Postadress

Tulkavägen 36
Hallstavik, 76381

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024