Modis söker extrapersonal till servicedesk!

Modis söker extrapersonal till servicedesk!

Arbetsbeskrivning

Är du student vid en eftergymnasial utbildning och vill få arbeta med den senaste tekniken samt jobba samman med engagerade arbetskollegor? Befinner du dig i början av din IT-karriär och är nyfiken på ett uppdrag där du ges förutsättningar att snabbt kunna växa och vidareutvecklas? Eller har du ett par års erfarenhet inom liknade arbete? Då håller jag tummarna att du läser vidare och ansöker, om detta känns som en beskrivning som passar dig!

Vår kund startar upp ett nytt team där du kan bli en viktig pusselbit på resan framåt! Du får möjlighet att hänga med på deras gemensamma resa genom verksamhetsförståelse, teknisk kompetens och personligt engagemang!

Din roll 

I din roll som supporttekniker blir du en viktig del av den tjänst som vår kund levererar till sina slutkunder. Vår kund ansvarar för att deras slutkunder i sin tur, får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur saker görs, är viktiga ingredienser i din roll. 

Rollen är placerad ute i Torslanda, Göteborg och där kommer du att sitta i ett öppet kontorslandskap, tillsammans med teamet.

Arbetsuppgifterna är varierande så väl som arbetsmängden. Du kommer via telefon/mail/chatt att ta emot inkommande ärenden från interna medarbetare som ringer in med IT-relaterade ärenden. Komplexiteten samt volymen på antalet frågor varierar. Det kan röra sig om användar- och lösenordshantering, Microsoft Office-frågor, Windows, VPN-problem, Active Directory och liknande problematik.

Du kommer att få en utbildning under de första veckorna som säkerställer att du är helt redo för att ta dig an jobbet. Till din hjälp kommer du därefter även att ha tillgång till deras Knowledge Base där du kan söka efter diverse lösningar, samt dina kollegor till stöd. 

Vad efterfrågas av dig?

Främsta egenskapen vi efterfrågar är ett brinnande intresse för IT, problemlösning och att hjälpa andra. Du behärskar det svenska språket flytande i både tal och skrift, då tydlig kommunikation är mycket viktigt. Du förstår vikten av en god kundrelation och vårdar den. Du kan värdera företagets behov av effektivt och kvalitetssäkert arbete. Arbetet kräver även att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team. Har du antingen någon form av IT-relaterad utbildning (gymnasial eller KY/YH) så är detta mycket meriterande, men inte ett krav. Arbetslivserfarenhet från liknande roller alternativt från någon typ av serviceyrken ses även det som meriterande.

Start är omgående efter överenskommelse och man börjar med ca 3 veckors utbildning och introduktion. Därefter finns möjligheten att arbeta 1-2 dagar i veckan anpassat efter dina studier. Vid lov och semesterperioder finns möjligheten att arbeta heltid. 

Tjänsten är en behovsanställning vilket kräver att man har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% för att kvalificera. 

Detta är en stor möjlighet för dig som har ett brinnande intresse inom IT att få gedigen erfarenhet och kunskap inom branschen och påbörja din IT-karriär.

Om Modis

På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varandra ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.

Låter detta intressant?

Sök då in till oss på Modis så snart som möjligt! Ansökan gör du via formuläret på vår hemsida. Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag. 

Har du ytterligare frågor gällande tjänsten tveka inte att höra av dig till ansvarig konsultchef Klas på klas.ahnberg@modis.se

Vi väntar med spänning på din ansökan!

 Meriterande

• Stort IT-intresse

• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Krav

• Flytande i svenska och engelska, tal och skrift 

 Nyckelord

Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal

Kontaktpersoner på detta företaget

Business Manager Per Gullbransson

Business Manager Fredrik Ström

Business Manager Behija Jusufovic

Business Manager Engineering Behija Jusufovic

Behija Jusufovic

Helena Svartz Österlund

Sourcer IT Oscar Ericson

Jovanka Praizovic

Rekryteringsansvarig Duaa Bastawy

Rekryteringsansvarig Duaa Bastawy

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Modis Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2023

Besöksadress

Postgatan 28
None

Postadress

Postgatan 28
Göteborg, 41110

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024