MÖJLIGGÖRANDE UPPDRAGSCHEF

Arbetsbeskrivning

Söker du ett enkelt, bekvämt och förutsägbart jobb? Då är det slöseri med din tid att läsa vidare här! Vi erbjuder inga enkla jobb. Våra tjänster kräver engagemang, mod, mental styrka och socialt patos. Vi ställer de kraven för att vårt arbete är viktigt. Vi arbetar med mänskliga rättigheter. Vårt uppdrag är att se till att våra kunder kan leva. Inte bara överleva. Vi är möjliggörare.


HAR DU VAD SOM KRÄVS FÖR ATT BLI EN AV OSS?
Vi tycker att personlig assistans och rätten att leva som andra är en livsviktig rättighet och en resurs för samhället. En insats som vi ska vara stolta över och rädda om. För många av våra kunder är en välfungerande assistans skillnaden mellan att kunna leva sitt liv fullt ut efter sina villkor och att bara hålla sig vid liv, alltså skillnaden mellan att leva och att bara överleva. Vi tar det uppdraget på största allvar och det ställer stora krav på oss som företag och på dig som enskild anställd.
Att arbeta med personlig assistans är inte för alla, åtminstone inte hos oss. Men för dig som har vad som krävs finns fantastiska fördelar;
-Du kommer att kunna lämna jobbet varje dag med vetskapen och känslan av att ha gjort en viktig, avgörande skillnad i en annan människas liv.
-Du har kollegor som liksom du tar stort ansvar, har ett brinnande engagemang och stark vilja att göra ett bra jobb.
-Du blir en viktig del av branschen personlig assistans snabbast växande bolag de senaste åren. Curira har vuxit från noll till över tusen anställda på kortare än fem år – det finns goda anledningar till det.
-Du ges möjlighet att påverka. Vi vill inte bara att nyanställda ska lära sig jobbet hos oss, vi tror att alla som kommer till oss har någonting att lära oss. Hos oss är du inte en i mängden, du och dina tankar, idéer och åsikter är en resurs vi vill utnyttja.
-Du får lösa problem tillsammans med andra. I en verksamhet där vi jobbar med människor kommer stora utmaningar alltid att finnas. Vi tror att den som tar sig an dem med inställningen att ”det här kommer att bli svårt men vi kommer att göra det bästa av det” har mycket bättre chanser att lösa dem än den som tänker ”det här kommer aldrig att gå”. För att passa in i vår verksamhet vill vi att du är en person som tycker om att möta utmaningar tillsammans med dina kollegor.
-De bra dagarna kommer att vara fler än de dåliga. Vi kan inte lova dig att alla dagar kommer att vara roliga, enkla eller trevliga. Tvärtom – vi vet att du, liksom alla andra, kommer att ha dagar där det mesta går emot, som är jobbiga, svåra och tuffa. Men för oss är det viktigt att alla har (många) fler bra dagar än dåliga dagar och att du de dåliga dagarna kommer att ha kollegor och medarbetare som stöttar dig på samma sätt som vi vill att du stöttar dem när de har dåliga dagar.



VAD VILL VI ATT DU SKA GÖRA?
Vi vill att du ska vara med och utveckla Curira personlig assistans i Göteborg. Vi har en verksamhet med härliga kunder och medarbetare och vi vill att du ska vara en central del i att både förvalta och utveckla vår befintliga verksamhet och driva verksamheten framåt.
Som Uppdragschef ansvarar du för att kontorets mål uppnås och du är Curiras ansikte utåt. Det är alltså viktigt att du delar och lever efter våra värderingar och visioner. Du kommer att leda verksamheten på det sätt som dels lagstiftningen men framförallt vår egen höga kvalitetsnorm reglerar. Du förväntas axla ett tydligt verksamhet-, arbetsmiljö-, personal- och budgetansvar samt administrativa uppgifter. Din arbetsplats är i Göteborg och resande i arbetet förekommer, framförallt i regionen men emellanåt också i övriga landet.


VAD BEHÖVER DU KUNNA?
Vi hoppas att du har erfarenhet av arbete i ledande position inom personlig assistans sedan tidigare och att du har erfarenheter som kan hjälpa oss att bli bättre.
Framförallt söker vi dig som tycker om och har talang för att bygga goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Du är Curiras ansikte utåt och kontaktyta för såväl våra kunder som de assistenter som du blir närmaste chef till och ditt ledarskap, bemötande och sätt att vara kommer att vara viktigt för att vi ska upplevas som en trygg assistansanordnare och en bra arbetsgivare.
Vi tycker att det är viktigt att du har ett positivt förhållningssätt, är lösningsorienterad och kan hantera stressade situationer på ett bra sätt. Eftersom våra kunder bor utspritt i regionen är B-körkort ett krav.
Högskoleutbildning med inriktning mot socionom eller dylikt är starkt meriterande men inget krav, däremot är rätt personliga egenskaper inte förhandlingsbara. Vi söker dig som vill vara en möjliggörare, som vill vara en bärande del i att skapa en vardag där våra kunder och assistenter trivs och som vill vara med på en spännande och utvecklande resa som företag.
Har du vad som krävs? Skicka oss din ansökan idag – varmt välkommen!
OBS: Rekrytering kan ske löpande under rekryteringsprocessen så inkom med din ansökan idag!
Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna till manliga sökande, talar du arabiska så är det en merit

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Curira Assistans AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2020
  • Ansök senast: 31 augusti 2020

Postadress

Von Utfallsgatan 1 BV
Göteborg, 41505

Liknande jobb


Enhetschef till avdelningen för boende och korttid 2

Enhetschef till avdelningen för boende och korttid 2

14 november 2024

Enhetschef Pool

Enhetschef Pool

14 november 2024

Enhetschef inom Funktionsstöd, Kramfors kommun

Enhetschef inom Funktionsstöd, Kramfors kommun

14 november 2024