OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hemsjukvård.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill bli en del av utvecklingen inom myndighetsutövningen funktionsstöd på Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndals stad!
En av våra handläggare ska gå i pension och vi söker nu hennes ersättare, kanske är det du?
Biståndsenheten LSS/socialpsykiatri består i dag av 15 handläggare, en metodutvecklare och en planeringssekreterare. Enheten leds av en biståndschef och tillsammans arbetar vi med att utreda och fatta beslut om insatser enligt LSS och Sol. Vi jobbar aktivt med att hela tiden utveckla vårt arbete genom att hålla rättssäkerheten hög, ha bra diskussioner och lära av varandra. Som handläggare sker samverkan med både interna och externa kontakter och mycket kan hända på en dag. Du behöver därför vara flexibel och kunna möta människor på ett bra sätt i olika situationer. Handläggarna har extern processhandledning och intern metodutveckling.
Som tillsvidareanställd och visstidsanställd i Mölndals stad får du ersättning för motion och annan friskvård motsvarade 2000 kronor per år. Utöver friskvårdsbidraget erbjuder vi även andra förmåner med syftet att ge förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och en god balans mellan arbete och fritid.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med socionomutbildning eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi tror att du som söker har jobbat med myndighetsövning i några år, gärna inom funktionshinderområdet. Vi förutsätter att du har god juridisk kunskap. Du gillar att vara aktiv i diskussioner på arbetet, kan uttrycka dig väl i tal och skrift och ta ett gemensamt ansvar för arbetsgruppens uppgifter och arbetsmiljö. Meriterande är erfarenhet av Treserva, IBIC och SAMSA. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Det finns självklart möjlighet till att arbeta på distans. Men vi är också en arbetsgrupp som trivs att vara på jobbet och att arbeta och utvecklas tillsammans.
Intervjuer kommer ske löpande, vi ser fram emot din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Theandersson
031-278005
Kommunal Mölndal
031-27 10 81 / 27 11 82
Karin Eriksson
031-315 28 11
Benny Lindholm
Huseina Kamrudin
Mariette Petric
Simona Gaspar
031-315 28 26
Ing-Marie Videcél
031-315 27 42
Britt Kristiansson
Birgitta Bergqvist, Akademikerförbundet SSR
031-315 10 95