Mölndals stads kontaktcenter söker kommunvägledare

Mölndals stads kontaktcenter söker kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Kontaktcenter är en del av Serviceförvaltningen som har ett viktigt och spännande uppdrag. Vi levererar, samordnar och utvecklar service till Mölndals stads förvaltningar. Till invånarna ger vi service i form av Kontaktcenter Mölndal. Förvaltningen har drygt 300 medarbetare. Vi är organiserade i fem verksamhetsområden; måltid, lokalvård, fastighetsservice, transport, post och bud samt stadsservice.


ARBETSUPPGIFTER
I kommunvägledarnas arbetsuppgifter ingår alla delar av ett kontaktcenters serviceverksamhet i olika kanaler som telefon,
besök och service via digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande, i ena stunden informerar om hur ansökan
till förskolan går till eller vad som krävs för att kunna söka försörjningsstöd, för att i nästa stund berätta om sevärdheter och
ta emot felanmälningar. Kontakten med staden ska vara enkel och effektiv. Som kommunvägledare står du för en
enastående service och professionellt bemötande i alla situationer. Du jobbar i ett team med 14 kollegor.

För att trivas hos oss behöver du gilla förändring och att arbeta i ett högt tempo. Du drivs av att vara med och utveckla mötet med invånaren
genom att se möjligheter och lösa problem. Hela tiden med invånarens bästa för ögonen. Att kontinuerligt ta dig an nya
uppgifter, system och arbetssätt ser du som något positivt.

För dig som gillar service och vill hjälpa invånare blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats.

Som visstidsanställd i Mölndals stad får du ersättning för motion och annan friskvård. Utöver friskvårdsbidraget erbjuder vi
även andra förmåner med syftet att ge förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och en god balans mellan arbete och fritid.

KVALIFIKATIONER
Du har förmågan att lyssna, förstå och anpassa ditt bemötande utefter olika individers behov, samtidigt som du utifrån den information du får till dig kan lyfta blicken och se hur staden ur ett helhetsperspektiv bäst utvecklas. Du har vana av och hanterar med lätthet olika verksamhetssystem, har hög digital kompetens, är nyfiken och gillar att lära dig nytt.

Du är utåtriktad, kommunikativ och vill jobba i ett team. Du har relevant erfarenhet av att jobba med service.

Du är flexibel, strukturerad i ditt arbetssätt och har god förmåga att prioritera i en komplex miljö för att ge bästa möjliga service. Du arbetar i ett stort flöde av information och händelser varför du behöver vara bra på att sortera, organisera och hantera den information du får till dig.

Du har en välutvecklad förmåga att kommunicera i både tal och skrift och kan anpassa din kommunikation efter kanal. Svenska och engelska är krav, kan du fler språk så ser vi det som meriterande.

Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Du erfarenhet inom kundtjänst eller annat serviceyrke.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba i en kommunal organisation eller har någon form av utbildning i samma område.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Kristiansson
031-315 13 68
Camilla Green
031-674362
Sören Dämbäck

Tommy Larsson, Kommunal

Kent Brattberg
031-315 13 48
Benny Lindholm

Lena Sohlberg, kommunal
031-271081
Malin Dahlgren

Paula Pettersson
031-279859
Enhetschef Petra Kristiansson
031-315 13 68

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mölndals stad, Serviceförvaltningen
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 augusti 2023
  • Ansök senast: 10 september 2023

Besöksadress

Privatvägen 1 43133 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
MÖLNDAL, 43182

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024