OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Momentum Software är ett svenskt proptechbolag med Sveriges ledande fastighetsägare som kunder. Våra system hjälper fastighetsägare att digitalisera sin verksamhet och skapa en bättre upplevelse för hyresgästerna.
Som arbetsgivare sätter vi våra anställda i fokus och där vi gör allt för att skapa en arbetsplats som främjar välmående, livsbalans under en god arbetsmiljö. Momentum Fastighet är ett heltäckande fastighetssystem för förvaltning, uthyrning och BI.
Är du driven, engagerad och letar efter en spännande och omväxlande roll med stort eget ansvar? En roll där du ingår i ett team med kompetenta kollegor och tillsammans levererar ni framtidens digitala lösningar till våra kunder? Då kan detta vara tjänsten för dig.
Om tjänsten
Momentum Software vill med moderna och webbaserade system göra det enkelt för bostadsbolag att äga och utveckla fastigheter och samtidigt bidra till ett hållbart samhälle. På resan mot att bli Sveriges bästa SaaS-bolag behöver vi förstärka och fortsätta utveckla våra leveransteam. Idag är vi över 130 anställda fördelade på kontor i Falun, Göteborg, Malmö och Stockholm. Leveransavdelningen består av cirka 35 personer och nu söker vi ytterligare verksamhetskonsult.
Hos oss får du en spännande arbetsmiljö med stort utrymme för eget ansvar och stora möjligheter till personlig utveckling. Vi har en härlig gemenskap med engagerade och kompetenta kollegor där omtanke och hjälpsamhet värderas högt. För oss är det viktigt att alla ska trivas och må bra på jobbet. Vi välkomnar mer än gärna olika perspektiv och idéer! Tjänstens placering är på på något av våra kontor i Falun, Stockholm eller Malmö. Vi erbjuder möjligheten att arbeta upp till 50 % på distans.
Arbetsuppgifter
Som verksamhetskonsult inom teknisk förvaltning kommer du att arbeta med Momentums största produkt – Momentum Fastighet.
Arbetet drivs i projektform i tätt samarbeta med våra uppdragsgivare, där du ansvarar för den tekniska förvaltningen. För att lyckas i rollen tycker du om att ha mycket kundkontakt samtidigt som du är intresserad för fastighetsförvaltning, digitalisering och verksamhetsutveckling.
Du kommer t ex att:
• Bli specialiserad på processer för teknisk förvaltning och de funktioner som finns för detta i Momentum Fastighet.
• Hjälpa kunderna med funktioner i systemet som hanterar exempelvis felanmälan, besiktning, rondering och periodiserat underhåll
• Hålla i workshops kring kunders arbetssätt och behov, hålla i utbildningar och följa upp hur kunder arbetar i våra system.
Du kommer att ha en av Momentums viktigaste och bredaste roller och därmed ha stor utvecklingspotential. Tjänsten passar dig som hunnit få några års arbetslivserfarenhet och som brinner för att arbeta med kunder i ett utåtriktat och socialt arbete.
Vem är du?
Vi tror att du som söker har en utbildning inom området alternativt så har du arbetslivserfarenhet som uppfyller våra förväntningar. Det är viktigt att du har ett intresse för digitalisering och organisationsutveckling. Som person är du driven och social med en hög kommunikativ förmåga. Du är van att arbeta självständigt, kan planera din tid och finner en hög ansvarskänsla i det du gör. Du trivs i situationer där du inför grupp ska presentera, utbilda eller informera.
Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar Momentum Software med Lundin&Boström. Du söker tjänsten på lundinbostrom.se. Frågor om tjänsten besvaras av Peter Boström 073-826 71 00 eller Maria Lindström 070-510 12 50, sista ansökningsdatum är 2023-03-07.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus